dinsdag 10 april 2018

Fourniturenwinkel


Voor het eerst sinds jaren ben ik ineens weer met mini bezig (schaal 1:12). 

Deze winkel was 4,5 jaar geleden (toen mijn woonkamer werd geverfd), in de keuken terecht gekomen en daar zwierf ie nog steeds rond. Gisteren heb ik hem helemaal leeg gehaald, alles schoongemaakt, en weer opnieuw ingericht. 

Ondertussen heb ik wat rondgekeken in huis en vond ik wat meer spulletjes om er in te zetten, hij is nu dus voller dan voor ik hem ging schoonmaken :-)

2 houten kistjes, de breinaalden zijn links insectenspelden en rechts knopspelden. Natuurlijk zou ik hier best nog wel wat bollen wol voor kunnen maken, en dan die garenkaartjes bij elkaar ergens anders in doen...


De winkeldame kreeg ik lang geleden van zoonlief voor mijn verjaardag


Aan de muur hangt een gebreide borstrok, zoals oma Kuizenga die vroeger voor ons breide 😏

Een baby van 3 cm hoog, zijn kleren (hij draagt natuurlijk ook een broekje) heb ik gebreid op pennen 0,75

He wat vervelend nou toch dat het zulk mooi weer is, al dat gespiegel in het glas... grrr 😠

Aan de zijmuur hangen de kralentasjes, daar heb ik in het verleden ontzettend veel van gemaakt. Nu zijn er nog maar 2 over, misschien toch maar weer eens mee bezig... Het is wel een leuk werkje voor 's avonds bij de tv.

 

De garenklosjes hieronder heb ik ook heel veel gemaakt vroeger, voor de verkoop. Daar heb ik zelf helemaal niets meer van. Ik ga eens zoeken of ik nog wat van die houten klosjes heb, want die horen natuurlijk ook absoluut in deze winkel!

               

En nu ik dan toch weer bezig ben... Hieronder ideetjes die ook nog op m'n harde schijf staan. Bollen wol voor bij de breinaalden, en strengen DMC  borduurgaren. Dat zou er ook wel heel goed bij passen...

     

Zou ik ineens het minivirus weer te pakken hebben??? 😨

Geen opmerkingen: