maandag 20 april 2015

Insecten

Dochter begon er laatst over dat het zo vreemd is wat je je wel of niet meer herinnert van je kindertijd. Zo zag ze nog haarscherp voor zich dat er voor het raam in haar kamer een doorzichtig potje stond met een rood dekseltje. Het dekseltje was een vergrootglas, waardoor je dan de insecten die je in het potje deed, goed kon bekijken. Ik wist gelijk weer waar ik die potjes voor ze gekocht had: bij Rozemarijntje in Assen! Volgens mij bestaan die al lang niet meer...





En toen kwam ik ze ineens in een heel andere winkel tegen! Gelijk 2 gekocht, om de kleinkids dezelfde herinnering mee te geven die hun mama nu nog steeds heeft :-)

Logan snapte het gelijk: pal voor mijn voordeur werden er al 2 miertjes gevangen, lol.

Hier zitten er miertjes in, en die eten natuurlijk suiker! Genoeg om een hele mierenkolonie te voeden :-D

Dochter: "Jade heeft nu een dikke vieze spin. Leuk hoor, mama op insectenjacht"

Logan heeft een langpootspin, een pissebed en een slakje, maar de spin vindt ie wel een beetje eng :-)
Hier kunnen ze de hele zomer veel plezier mee beleven! :-)


Geen opmerkingen: