woensdag 17 september 2014

My Free Zoo


Tegenwoordig speel ik elke dag wel even My Free Zoo. Je richt dan zelf een dierentuin in, met zoveel mogelijk verschillende dieren in verschillende verblijven, en heel veel mooie decoraties. En kraampjes waar de bezoekers geld bij besteden. Want dat geld heb je nodig om dieren en planten te kopen.


Logan is ook al een echte gamer, hij fokt draakjes op zijn mama's iPhone. En dus liet ik hem laatst mijn dierentuin eens zien. Hij vond het prachtig. We bekeken eerst samen alle dieren, en hij kon ze allemaal benoemen! En dan niet aap, maar hij wist ook al: chimpansee, gorilla, enz.

Ik liet hem ook zien hoe je de dieren verzorgt: je klikt dan een ballonnetje aan dat boven hun hoofd verschijnt als ze iets willen. En je klikt de waterdruppels aan als je plantjes willen drinken. Dat had hij direct goed door, en dus liet ik hem een poosje alleen achter mijn computer...


Toen ik weer bij hem kwam kijken, was al mijn geld weg! En wat nog veel erger was, alle diamanten ook! Die diamanten kun je maar heel zelden verdienen, en die heb je later in het spel heel erg nodig. Het spel is dan wel gratis, maar je kunt die diamanten ook bijkopen voor echt geld. Dat doe ik natuurlijk niet, en daarom ben ik er altijd heel zuinig op...

Logan, die met 4 jaar nog helemaal niet lezen kan, had al wel helemaal zelf uitgevonden waar de winkel zit in het spel. En hoe je daar dingen koopt. Met vrijwel al mijn kostbare diamanten had hij een zwarte panter gekocht, die ik al had. En het verblijf van de zwarte panter was maar berekend op één exemplaar. Toen ik zei dat ik dan ook nog een nieuw verblijf moest gaan kopen/bouwen, wees hij: kijk oma, dáár is nog genoeg ruimte! Dikke boef, ja.

Of zoals een kennis op Facebook me troostte: een hacker in de familie hebben is altijd handig, lol.

2 opmerkingen:

Christina zei

Wel een slimme lieve dikke boef :-)

Aragog zei

Helemaal mee eens :-D