dinsdag 1 april 2014

Powder the Polar Bear

De cache was in dit geval een metalen blikje met een afbeelding van de molen erop. Erin zoals altijd een logboekje, waarin je je naam, datum en de tijd schrijft: dit bewijst dat jij hem gevonden hebt! Powder haalde ik eruit, en terug erin deed ik een "noot" met een wiebelkaboutertje erin. Dat mag de volgende meenemen, als die dat wil. Regel is wel dat je er ook weer iets in terug doet, als je iets uit een cache haalt. Zo blijft iedereen telkens "schatten" vinden! :-D


Gisteren was het heerlijk weer, en ik voelde me nu ook weer echt wat beter. Dus na het werk besloot ik om eens lekker van het zonnetje te gaan genieten, en wat caches op te pikken onderweg naar huis :-)

De laatste vond ik bij de Westermolen in Dalfsen. Op het bankje bij de molenwinkel heb ik de cache geopend, en tot mijn grote verrassing zat daar een trackable in! Dit was mijn 18e cache, en mijn allereerste trackable item :-D 
Een trackable, ook wel travel bug genoemd, heeft een uniek nummer. Een soort code. Je kunt ze online kopen voor rond de $ 5,-- (kadotip!). Je meldt hem aan op de geocaching website, zodat jouw eigen trackable zijn eigen pagina daar krijgt. En dan laat je hem los...

Voor- en achterkant. Ze zijn altijd van aluminium, de afbeelding in emaille. "I am a Cache Buddy. Please log me on www.geocaching.com and move me to another cache."
Je plaatst hem ergens in een cache. En iedereen die hem vindt mag hem meenemen, om hem in een andere cache weer los te laten. Als je er eentje meeneemt uit een cache, hoor je zijn code in te voeren op de geocache website, en op die manier te laten weten waar hij nu is, dat jij hem hebt, en daarna ook weer als je hem weer ergens anders hebt "vrijgelaten". 

Zo kan een trackable jarenlang over de wereld zwerven, van cache naar cache. De eigenaar kan via de website steeds blijven volgen waar hij is, wie hem heeft en hoe het met hem gaat. Het is dan natuurlijk ook erg leuk om er ook een foto van te plaatsen.

Soms stelt men een doel, die zet je dan ook op de site. Bijvoorbeeld dat je graag wilt dat jouw travelbug Japan bereikt, of dat ie graag bij water in de buurt is. Of dat ie altijd naar het oosten moet blijven reizen.

Powder the Polar Bear
Aan elke trackable zit een metalen label, waarop staat "Don't Keep me! Please Move Me. This is not a regular Trade Item. This is a Travel Bug with a Mission. Move me to a new geocache soon!" Deze labels kun je ook los kopen, met een eigen unieke code, en dan zelf er een klein knuffelbeestje, poppetje of beeldje aan vast maken.

Powder the Polar Bear Travel Tag Powder the Polar Bear Travel Tag







Owner:
Uncle Tubbs
Released:
Tuesday, 26 January 2010
Origin:
United Kingdom
Recently Spotted:
In the hands of *Sjouwke*.

 Zoals je hierboven ziet, is Powder haar reis begonnen begin 2010, vanuit Engeland. 
In die tijd heeft ze nu al 14.619,8 km afgelegd!

Powder loves the cold - her mission is to visit as many cold places around the world. Inspired by a visit to water babies cache in the snow in February 2009.

Op de bijbehorende landkaart (die zich helaas niet laat copiëren of opslaan) zie je dat zij op reis ging vanuit omgeving Newcastle. Eerst dwars door Schotland naar het uiterste Noorden van de UK, toen een eindje terug naar het zuiden, om via o.a. Duitsland en Nederland te belanden helemaal boven in Noorwegen! Inmiddels heeft ze in 4 jaar tijd de meeste Europese landen al bezocht, en is ze nu voor de zoveelste keer weer eens in Nederland terecht gekomen.

Nu moet ik bedenken waar ik haar weer vrij ga laten... 
In Emmen, of in Zwolle? 
En waar vind ik nu een plek die lekker koud voor haar is?

Het is niet netjes om haar lang te houden, binnen enkele dagen moet ze eigenlijk wel weer verder gaan reizen...

Geen opmerkingen: