zondag 30 maart 2014

Spoetnik

Vanmiddag belde zoonlief: Mam, ben je alweer zoveel beter dat ik even langs kan komen met beide kinderen?

Nu mis ik vast wel eens iets, maar Rick met beide (= 2) kinderen? Die kan snel! Toen ze kwamen bleek dat ie er zelf nog steeds geen heeft, maar hij had de kids van zijn zusje vandaag even te leen :-)

Opoe maakte vroeger vaak Spoetnik voor ons, en dat is een dierbare herinnering. Zo'n oma wil ik ook zijn, en dus maakte ik vandaag voor het eerst Spoetnik voor mijn kleinkindjes, waarbij Logan mocht toekijken hoe oma dat "toverdrinken dat je eten kunt" aan het maken was :-D

Logan was helemaal in het nieuw. Van de week heeft hij met zijn mama (mijn moeder, noemde hij haar vandaag ineens!) een compleet nieuwe garderobe aangeschaft. Alles helemaal zelf uitgekozen! Kleine kindjes worden groot, want... vanaf 14 april gaat hij al hele dagen naar groep 1 van de basisschool! Goede timing, net nu hij geen broek zonder kapotte knieën meer had, en het ook net voorjaar is geworden ;-)

Jade kreeg natuurlijk ook, alleen een wat kleiner glas. Zo klein als ze is kan ze al heel goed met een lepeltje eten, en uit een echt glas drinken :-)

Jade is helemaal verliefd op haar ome Rick, en dat is wederzijds. Geweldig om te zien hoe dol die 2 op mekaar zijn! Ze was van top tot teen in het roze: roze schoenen, roze broek, roze shirt en een roze spijkerjasje aan. Dat had ome Rick zelf uitgekozen vertelde hij, lol, ze was net een blonde zuurstok.

Papa en mama, en ook andere oma en de hele rest van die familie waren vandaag in Friesland, het huis leeghalen van schoonzoon z'n oom Theo die bijna 3 weken geleden plotseling overleden is. En aangezien ik ziek was, was het geweldig dat oom Rick op wilde passen. Kon hij gelijk even oefenen, en zo te zien bevalt het hem wel, 2 van die kleintjes om de hele dag voor te zorgen :-D

Ik ziek? Ja. Net als vorig jaar januari zat ik zo ongeveer tegen longontsteking aan. Alleen ben ik deze keer wel op tijd naar de huisarts gegaan. Ik was al een week flink verkouden (en ook niet meer dan dat), en dus ook gewoon gaan werken. Vrijdags na een dagje fulltime werken heb ik direct de boodschappen gedaan, om het hele weekend binnen te blijven uitzieken. Dan zou ik maandag weer helemaal beter en topfit zijn...

In de nacht van zondag op maandag heb ik amper geslapen, ik zat meest op de rand van mijn bed te hoesten en naar adem te snakken. Toen om 5 uur de wekker ging heb ik mijn baas een email gestuurd, en ben ik weer naar bed gegaan, tot ik om 8 uur de huisarts zou kunnen bellen. Die vond het wel een goed idee van mij dat ik deze keer wat sneller langskwam, hihi.

Ik heb de hele week heel rustig aan gedaan, en iedere dag ging het weer een heel klein beetje beter. Met antibiotica, prednisolon en een inhaler salbutamol. Ik ben nog niet weer echt in orde, maar ik kan weer enigszins normaal een stukje lopen, en het hoesten is ook al flink afgenomen. De prednisolon heb ik nog tot donderdag, en de inhaler zolang als nodig is. Vorige keer ben ik daarna nog een paar maanden lang erg snel buiten adem geweest, hopelijk gaat dat deze keer nu ook wat sneller over...

Ik heb me voor mijn werk nieteens ziek gemeld, want, lang leve thuiswerken! Of ik nu wat achter de pc zit te surfen en spelletjes te doen, of mijn werk, maakt geen verschil. En ik vind mijn werk ook nog es heel erg leuk. Ook heb ik de hele week veel contact gehad met collega's, via email en telefoon.

Vanavond dus weer keurig om 10 uur naar bed, en dan zien of het me morgenochtend om 6 uur meevalt om weer naar Zwolle te rijden. Ik heb er in elk geval wel veel zin in, ik ga veel liever werken dan alle dagen weer in mijn uppie thuis te zitten! ;-)

Geen opmerkingen: