donderdag 24 oktober 2013

24 oktober 1983 - 24 oktober 2013

Mijn bomen op 30 oktober vorig jaar, dus maar een week later dan nu: al behoorlijk kaal, en prachtig in hun herfstkleuren. Vandaag zijn ze nog vrijwel helemaal vol en groen, met alleen hier en daar nog maar een ietwat geel blaadje...
24 oktober 2013, en het is nu, om 6 uur 's avonds, nog 16 graden buiten. Vanmiddag heb ik het gras maar weer eens gemaaid, en wat in de tuin opgeruimd. Ik kreeg het daar wel aardig warm van, in mijn shirtje met korte mouwen...

6 november 2003: mijn tuin was helemaal bedekt met afgevallen bladeren, van de dan al vrijwel kale bomen. Vandaag liggen er nog maar amper herfstbladeren. Speciaal voor Rick een foto waar "zijn" Jazzpoes op staat, die we helaas alweer heel lang moeten missen.
Toen Rick op deze dag geboren werd, 30 jaar geleden, had het 's nachts stevig gevroren. Toen ik midden in de nacht naar het ziekenhuis moest om te bevallen moesten de autoruiten eerst flink worden gekrabd. Overdag scheen de hele dag de zon, maar het was wel erg koud, hoogstens 5 tot 10 graden. En dat weer was het sindsdien ieder jaar op 24 oktober: nachtvorst, en overdag koud en zonnig. Ieder jaar verbaas ik me daar weer over, dat het alweer het weer is van Rick zijn geboorte. Behalve dit jaar dus...

Spulletjes zoeken voor een herfststukje: Rick en Charlotte, op ongeveer de leeftijd van zijn oomzeggertjes Logan en Jade nu :-)

Rick nu, hier niet met zijn zusje, maar met zijn Grote Liefde. Mooi dat als je kinderen ouder worden dat je er dan nog extra "kinderen" bij krijgt :-D
Vandaag is hij alweer 30 jaar oud, wat gaat dat toch snel! Van een overbeweeglijk ventje, altijd vol streken en kattenkwaad, nu een grote kerel om trots op te zijn!

Met zijn 30 jaar gaat hij weer een nieuwe fase in: ze hebben samen pasgeleden een huis gekocht, in Borne. De sleutel krijgen ze op 1 december, dus het nieuwe jaar gaan ze straks saampjes in, in hun eigen huissie :-)


Van harte gefeliciteerd! 
En nu op naar de volgende 30 jaar ;-)

Geen opmerkingen: