zondag 26 mei 2013

9e Harm Boersma's Rododendrontocht

Die zou je toch zo meenemen naar huis! 
Zaterdagochtend om half 10 vertrokken we in 2 busjes naar Lettele. De wandeling was prachtig, hoewel er in de bossen helaas nog maar amper rododendrons in bloei stonden, in tegenstelling tot vorig jaar. Daaraan zie je maar weer dat de natuur dit jaar flink achter loopt :-(

Het weer was perfect, warmer hoeft echt niet als je flink doorwandelt. De regencape kon gelukkig in het heuptasje blijven. Onderweg kwamen we langs een zorgboerderij, waar we deze zwijntjes vonden. Er stonden thermoskannen met koffie en thee: 1 euro in het blikje doen. Daar hebben we dus maar een poosje rust gehouden, heerlijk op een bankje in de zon :-D

Kijk eens, familie van jou! Geef mij je mobieltje maar dan maak ik even een familiefoto...
Na afloop moesten we, zoals altijd, wachten tot de anderen, die langere afstanden lopen, ook binnen waren. We zaten lekker buiten op het terras van een restaurant. Ik nam een kop groentesoep, en at mijn van thuis meegenomen bolletje met kaas op. Genieten! 

In een opwelling stuurde ik een sms naar zoonlief: Zit vlak by jou in Lettele. Kom je ff kusje brengen?
Hij belde gelijk terug: Waarom kom je niet bij ons eten vanavond? Zal ik je ophalen? Wanneer ben je daar klaar? Nu dus :-D

Even later was de rest ook terug, en stopte, zoals je van hem verwachten kunt, lol... Rick's auto bijna naast ons op het terras. Langs de straat stonden enorme rijen auto's en bussen van wandelaars, maar daar gaat hij toch niet parkeren? Hij moest er even bij komen zitten want Janny wilde zien "wat jij gebreid hebt". Dat viel haar reuze mee. Toen ik bij Rick in de auto zat richting zijn huis kreeg ik een sms van Jenny: Leuke zoon heb jij! En zo is het maar net! :-D

Zo ziet ie er alleen maar uit als ie lekker relaxed thuis is ;-)
We reden gelijk naar de McDonald's waar schoondochter werkt: vaste prik op zaterdag, zei Rick. Ik kreeg een McKroket en een McFlurry. Daarna moesten we boodschappen doen, bij Action, Lidl, Aldi en C1000 in Hengelo, en bij de warme bakker in Borne. Gezellig ondertussen bijgepraat :-)

Bij Aldi vond ik 2 paar erg goedkope goede wandelsokken, en bij Action een nieuwe riem voor Ronja, met ledverlichting erin, een poepzakjeshouder met inhoud die aan de riem kan hangen, en wat speeltjes en knaagspul voor haar. Ik had inmiddels andere oma gebeld of die Ronja even uit wilde laten, en later las ik op Facebook dat dochterlief bij mij thuis was geweest, en ook met haar gelopen had. Gelukkig zat die dus niet de hele dag alleen in huis!

En toen naar huis, waar ik lekker op de bank kon gaan zitten uitrusten met een glas port, de tv en een 7 inch tablet, terwijl Rick ging koken. Daarover een aparte blog ;-)

Geen opmerkingen: