woensdag 6 maart 2013

Iemand nog een visje over?

In augustus kocht ik een boel heel mooie nieuwe visjes voor in de vijver, die nu allemaal alweer weg zijn :-(

Toen had ik nog maar 3 grote goudwindes, en 1 grote goudvis. Nu zit ik weer met dezelfden, minus 1 goudwinde. En 3 vissen, hoe groot ze ook zijn, is veel te weinig voor mijn vijver, hij ziet er nu erg leeg en doods uit :-(

Toen ik gisteren thuiskwam van mijn werk liet ik Ronja, zoals altijd, allereerst de tuin in. Vlak voor de vijver lag een grote goudvis op de tegels. Toen ik die op wilde pakken om weg te gooien zwiepte hij even met zijn staart, dus hij leefde nog! Snel teruggegooid, en hij zwom heel langzaam, aan de oppervlakte, maar zo te zien gaat het wel goed met hem, want hij zwemt nu nog steeds, en ook wel in de diepte.

Van mijn achterbuurvrouw hoorde ik later dat ze gisteren 2x een reiger in mijn tuin had zien landen... Laat dat beest naar de grote vijver bij het bos gaan, daar zitten zat genoeg vissen in, die niemand zal missen!

Vanochtend weer kijken, en toen bleek dus dat alles weg is, op die 3 grote vissen na. Ook staat de pomp scheef. Gisteren kon ik de schade nog niet goed zien, ik denk dat ik hem misschien wel heb weggejaagd toen ik mijn fiets in de loods zette, omdat die ene vis op de grond nog leefde, en omdat het water toen erg troebel was. Nu is het helder als glas, des te duidelijker zie ik dus hoe leeg het nu is :-(

veilig!
De 3 die ik nog heb moeten wel ijzersterk zijn, want dat zijn ook mijn oudste vissen. Ze hebben barre winters overleefd, diverse onweersbuien, en nu dus ook die %$#%@ reiger.

Het overlevende trio zoekt steun bij elkaar :-(
Ik heb er zojuist een groot net overheen gedaan, dat had ik wel. Niet mooi, maar dan zijn deze 3 in elk geval veilig. En dan maar hopen dat er weer eens wat nieuwe visjes bij komen. Misschien dat iemand nog een nieuw tehuis zoekt voor een goudvis?

Een hek eromheen, en een net erover, slimme jongen (vogel, peuter) die er nu nog in komt :-)
Ben allang blij dat ik geen nieuwe koi gekocht heb nadat die dood gingen tijdens onweer, want dat was nog erger geweest...

Geen opmerkingen: