zondag 9 december 2012

Ontbijt

Als kleinzoon bij oma komt dan krijgt ie natuurlijk ook altijd iets lekkers, en... hij mag dan zelf zeggen wat hij graag wil! Toen hij nog geen Grote Peuter was kreeg hij dan meestal een bordje met stukjes kaas en tomaat, soms ook met wat stukjes worst erbij, of een paar kleine kaascrackertjes. 

Maar als Grote Jongen vind je snoep natuurlijk ook erg lekker, en chocolade, en koekjes, en chips. En ook dat heeft oma wel (oma heeft alles!).

Vanmiddag liep hij direct de keuken in, zijn jas nog aan: eerst maar eens zien wat oma vandaag te bieden heeft. En jawel! Het was er nog! Twee grote kleurige dozen. Toen hij laatst aan zijn mama vroeg Wat is dat? Zei ze: Dat is oma's ontbijt. Sindsdien wil hij best wel eens bij mij komen logeren en dan als we wakker zijn gaat Logan lekker ontbijt van oma opeten, in mijn buikje.

Maar oma's ontbijt is niet alleen voor 's ochtends als je wakker wordt, want tegenwoordig kiest hij het steeds als lekkers voor 's middags: wat Honeypops en Cornflakes, gewoon droog als knabbeltjes, met wat kleine snoepjes erdoor (vandaag waren dat strawberry dummy's). Oooooohhh zei zijn mama, daar was ik vroeger altijd zo gek op, weet je nog wel mam, die zaten toen nog in van die kleine doosjes!
 
Rechts: zijn bordje met 'ontbijt"
En omdat zijn mama ook nog een mijn kind is, sms-te ze toen ze weer thuis was: Ik vind ineens 2 zakjes dummy's in mijn jas! hihihi

Geen opmerkingen: