maandag 23 juli 2012

Jade Sjouwke Attema

Vandaag, 23 juli 2012, geboren rond half 3 's middags (papa en mama weten nog steeds de exacte tijd niet, lol). 2400 gram en 47 centimeter.

Hier lijkt ze wel een beetje op haar grote broer

De afgelopen weken heeft haar mama heel erg veel gerust, omdat Jade niet zo veel meer groeide. Om de dag naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje (CTG), en voor diverse groei-echo's. Maar alle zorgen zijn nu voorbij: het gaat heel erg goed met Jade! En met haar mama ook: die liep vanmiddag, een paar uur na de bevalling, zelfs al weer een beetje rond, en at met smaak haar eten op :-)


Vergelijk die handen es ;-)

Jade drinkt zelf al, en temperatuur en bloedsuiker zijn ook goed. Grote broer Logan had na zijn geboorte een poosje een infuusje en kreeg voeding via een slangetje in zijn neus, Jade heeft dat allemaal niet nodig :-)

donkere krulletjes :-D

Zoals we al dachten te zien op de laatste echo werd ze geboren met haartjes, donker en gekruld! Het is natuurlijk nog afwachten of dat zo blijft, maar het zou geweldig zijn als ze het dikke donkere haar van oma's kant heeft, en helemaal met ook nog de krullen van oom Rick (en van de broers van mijn vader). 


Een heel mooi gaaf popje, ze is echt prachtig! Niet zoals veel pasgeborenen rimpelig en/of rood, maar vooral als je de foto hieronder ziet, net een poppetje :-)

Met Logan zag ik totaal niet op wie hij leek, maar volgens mij, als haar moeder zijnde, lijkt Jade heel erg veel op haar mama. Dezelfde brede neusbrug, dezelfde lijnen onder haar neusje en langs haar mondje. Ook lijkt het erop dat ze haar mama's tongetje heeft.

Net een popje :-)
Op de foto hier boven was ze ongeveer 3 uurtjes oud. Ze ligt nu in een warmtebedje, maar als ze zo doorgaat mag ze heel snel (misschien wel morgen al!) overdag bij haar mama op de kamer liggen!

broer en zus
Toen dochterlief me rond 4 uur belde dat Jade geboren was, had ik toevallig net zoonlief aan de telefoon. Ik hield de vaste lijn (zoon) bij mijn mobieltje (dochter), zodat hij ook gelijk horen kon dat ie weer oom was geworden.

Ik vind het heel heel erg mooi (ontroerend) dat Jade mijn naam als 2e naam kreeg. Vanaf circa 1700 (verder terug kwam ik nog niet) werd de naam Sjouwke telkens doorgegeven van oma naar oudste kleindochter, en steeds via de moeder. Natuurlijk verwachtte ik niet dat een kleindochter mijn zeer ouderwetse voornaam zou erven, maar als haar 2e naam wordt de lijn toch nog steeds voortgezet. (en ik krijg alweer tranen in m'n ogen nu ik dit tik)...

7 opmerkingen:

Gelkinghe zei

Gefelicteerd met je kleindochter!

AnneRie zei

Wat een schattig popje. Die dikke krullen gaan vast komen. Heel erg gefeliciteerd.

Anoniem zei

de tijd was 14:33uur ;) heb het eindelijk even gevraagd hihi

Christina zei

Van harte gefeliciteerd! Ook met de naam :-)

miniprutser zei

Geweldig wat een plaatje. Van harte gefeliciteerd met deze prachtige kleindochter.
Gr. Marianne

Wendy zei

Gefeliciteers! Wat een prachtig poppetje!!!

Michel zei

Gefeliciteerd, wat mooi!