donderdag 24 mei 2012

Laatste lesdag

Vandaag was de allerlaatste schooldag, nu alleen nog wat examens, en dan is het echt afgelopen. Ik heb er geen seconde spijt van gehad dat ik deze opleiding ben gaan doen. Dit (school)jaar is voorbij gevlogen en het was ontzettend leerzaam, en ook erg gezellig met de klasgenoten en de leraren :-)

Met Zakelijk Nederlands van 9 tot half 11 gingen we het gebouw uit... naar Chez Nous! Daar trakteerde de lerares op appeltaart met slagroom, en elk 2 drankjes. Gelukkig een stuk koeler dan gisteren, was het zalig zo 's ochtends vroeg op een terrasje te zitten :-D

Daarna hadden we nog 1,5 uur examentraining voor telefoneren mondeling, blegh! Het vervelendste vak ooit. Gelukkig hoort daar ook een schriftelijk examen bij, dat ik zo goed ga maken dat het niet meer uitmaakt hoe vaak ik in het 15 minuten durende telefoongesprek voor mondeling eh en okay zeg (streng verboden), of dat ik mijn stembeheersing niet helemaal onder controle heb :-(

Nu geen school meer dus, alleen nog de laatste examens. En daarna zien we mekaar nog één keer weer bij de officiële diploma-uitreiking in september.

Dochter vroeg om een lijstje met de examens die nog komen, dan maar gelijk hier, ook voor andere belangstellenden. De dag voor een examen ben ik ook niet beschikbaar, wegens hard aan de studie ;-)

29 mei Telefoneren schriftelijk van kwart over 12 tot 2 uur
31 mei Zakelijk Nederlands van half 11 tot 10 over 12
31 mei Outlook 2007 van half 1 tot 2
5 juni Workshops Communicatie van kwart over 12 tot kwart voor 2
7 juni Telefoneren mondeling van half 12 tot 12 uur (zo ongeveer)
14 juni BKB (BasisKennis Boekhouden) vanaf 10 uur in Stenden Hogeschool
21 juni BKC (BasisKennis Calculatie) vanaf 10 uur in Stenden Hogeschool

Die laatste twee zijn extra, en worden afgenomen door de Associatie, niet door Academie Mercuur zelf. Die zijn onderdeel van het Praktijkdiploma Boekhouden (PDB). Volgende winter ga ik denk ik op eigen houtje een schriftelijke cursus PDB doen, om die helemaal te hebben, of een andere cursus: dat hangt nog even af van de stageplek die ik straks krijg ;-)

3 opmerkingen:

AnneRie zei

De laatste loodjes dus. We zijn vanaf 31 mei op vakantie maar ik ga vreselijk aan je denken en als ik een wifiverbinding heb regelmatig hier inloggen.
Heel veel succes en sterkte met alles.

Aragog zei

Dank je wel :-)

Dat is ook toevallig: de dag nadat jullie terugkomen ga ik op vakantie :-D

AnneRie zei

Toeval bestaat niet ;-)