donderdag 22 december 2011

Kerst vieren op school

Heerlijke cakejes gemaakt door een klasgenoot

In plaats van lessen hadden we vanochtend kerstfeest op school! Een lerares had bedacht dat we wel appeltaart met slagroom zouden lusten, toen bleek dat er ook een leuke-dingen-budget voor ons is. Zij had gezorgd voor 4 appeltaarten, papieren tafelkleden, plastic bordjes, bekers en bestek. Diverse leerlingen hadden zelf ook iets lekkers meegenomen, ik bv een schaaltje van de kniepertjes die dochter en ik gisteravond gebakken hadden.

Onze wensboom

In de kantine werden tafels tegen mekaar aangeschoven en maakten we het ons gezellig. Een lerares had waxinelichtjes mee, die in de vorm van een kerstboom op een tafel geplaatst werden. Iedereen moest toen op een klein stukje papier een wens schrijven, en die wensen werden onder de kaarsjes gelegd. Bij de diploma-uitreiking volgend jaar september wil ze dan iets met die wensen doen...

Jammie! Broodjes met pesto en mozarella enz, net pizzatjes. Die waren het eerst op :-)


Iedereen had ook 2 mooi ingepakte kadootjes meegenomen. Een gekocht kadootje van max 2 euro, en iets uit je huis dat je zelf niet meer wilt hebben. Dat liep uiteen van een afwasborstel, 2 peper-en-zout stellen en veel kaarsen tot een setje roze playboy bunny oren, strikje en staart, lol.


We legden de kadootjes in het midden van een grote kring. Je gooide om beurten met dobbelstenen, en met wat geluk mocht je dan een pakje pakken. En soms moest je het later ook weer aan iemand anders geven. Een keer moesten we allemaal 4 stoelen opschuiven, terwijl de kadootjes bleven liggen. Vooral 2 pakjes die een fles wijn leken te bevatten waren erg in trek :-D

De door ons mooi versierde tafels in de kantine
Na een tijdje mochten alle kadootjes wel worden uitgepakt, maar het spel ging door, en werd gemener. Nog steeds gooien met de dobbelsteen, maar nu mocht je dan bij een bepaalde worp een pakje ruilen met iemand, of zelfs een pakje van iemand afpakken. We hebben er ontzettend veel lol mee gehad! Helaas ging ik met lege handen naar huis, want de 2 gifgroene waxinelichthouders van dik glas heb ik maar op school achtergelaten: ik kon begrijpen waarom de vorige eigenares die niet meer wou ;-)

Diploma uitreiking
Aan het einde kreeg ieder die de afgelopen weken al ergens voor geslaagd was, de certificaten uitgereikt. Ik kreeg die van Tekstverwerken, en jawel: daar staat echt een 9 op :-D Toen ik net aangemeld was voor deze opleiding kreeg ik een mooie map met allemaal plastic insteekhoesjes erin: om al je certificaten en diploma's in te bewaren: ik kan er nu de eerste in doen :-)

Een deel van de kadootjes
Het was een heel gezellige ochtend, maar we zijn ook echt een leuke groep samen. Alle personeel dat aanwezig was deed ook mee, van directeur tot leraressen. En nu hebben we 2 weken kerstvakantie: elke dag UITSLAPEN !!!!!

Geen opmerkingen: