zondag 13 november 2011

Alweer zondag!

Tot mijn schrik zag ik net dat het alweer een week geleden is dat ik blogde. De tijd vliegt voorbij!

Maandag kwamen er mensen langs om spulletjes te kopen. Vrijdags was er al een meneer langs geweest voor wat sjablonen (hij doet aan pyrografie). En of hij maandag weer langs mocht komen, met een vrouw die ook wel wat sjablonen zou willen. Ik was maandag net thuis van school toen de bel ging: Hij had gelijk 3 dames meegenomen. Al mijn verkoopspullen staan in 1 slaapkamer boven, en dat was best krap met 5 volwassenen in een mudvol kamertje, lol. Maar ze namen bijna al mijn sjablonen mee, en wat verf, en nog van alles. Kan ik mooi inkopen van doen voor Sinterklaas :-D

Dinsdagmiddag ben ik eindelijk weer eens bij oom Henk en tante Siet langs gegaan, dat was al veel te lang geleden. We hebben gezellig bijgepraat, en gelukkig gaat het met tante Siet momenteel ook weer een beetje beter :-)

Het lijkt wel herfst !!!
Woensdag is mijn vrije dag (huiswerkdag). Dochterlief belde of ze langs konden komen, en dan zeg ik natuurlijk geen nee. Heerlijk weer opgeladen aan kleinzoon, die echt per week verandert, wat gaat dat toch vreselijk snel. Eten doet ie nu helemaal zelf, hij wil daar niet meer mee geholpen worden, al is het natuurlijk nog wel een beetje een knoeiboel. En sinds gisteren zit hij zelfs al op een gewone eetkamerstoel! Zo trots als wat dat ie niet meer in de kinderstoel hoeft te zitten.

Donderdag na school heb ik een volle container aan herfstbladeren opgeveegd in de tuin, en de laatste spulletjes binnen gezet die niet zo goed tegen vorst en nattigheid kunnen. Alle blaadjes ben ik nog lang niet kwijt, daar ben ik meestal wel mee bezig tot in februari. Vooral als het straks vriest, dan krijg ik de kliko soms net zo vol weer terug als dat ik hem aan de straat gezet heb. Is ie wel leeg geworden dan heb ik 2 weken de tijd om hem weer te vullen.

De houten kistjes en de 2 rode stoelen staan nu ook weer in de schuur
Vrijdag weer eens uitgebreid gebadderd en boodschappen gedaan, gewassen en gevaatwast, en Ronja wat extra aandacht gegeven. En gisteren en vandaag heel veel aan m'n huiswerk gedaan. Ik moest eigenlijk vandaag werken, maar ik heb die dienst weggegeven aan een collega die wel extra wilde werken, want met school heb ik het eigenlijk al druk zat nu. Volgend weekend ben ik al vrij volgens het rooster. Dan het laatste novemberweekend een dag werken en dan alweer een weekend vrij. School gaat nu echt voor!



Waar ik me echt over verbaas is hoe leuk ik rekenen vind! Ik heb mezelf altijd meer een talen-mens gevonden, in rekenen blonk ik nooit echt uit. Op de Havo kwam ik al snel in een apart klasje voor de zwakkere wiskunde leerlingen, een soort bezighouden tot we na de 3e wiskunde mochten laten vallen (dat kon toen nog). Ik zag dan ook op tegen maandags de eerste 2 uren rekenen, en had dochter al gewaarschuwd dat ik indien nodig wel bij haar aan zou kloppen voor bijles. Maar het gaat me allemaal gemakkelijk af en ik vind het zelfs een erg leuk vak nu. Naast het gewone huiswerk krijgen we vaak ook een vel met extra sommen, en die maak ik ook altijd. In januari hebben we hier examen van, en dan wordt rekenvaardigheid op de maandagochtend vervangen door boekhouden op woensdagavond.

Voor MFF heb ik een nieuwe siertuin gemaakt, speciaal met een poes erin vanwege Char's nieuwe katje, en een beetje voor Halloween. Je mag er ook op STEMMEN (en dat mag elke dag opnieuw). <--- hint!

Geen opmerkingen: