vrijdag 16 september 2011

Ze hebben hem !!!

Zojuist belde de politie: ze hebben de inbreker gearresteerd. Hij zit nu vast, maandag wordt hij al voorgeleid.

Een enorme opluchting, want buiten keek ik constant rond of ik hem ergens zag, in de auto, lopend met Ronja enz. Dit geeft mij echt een stukje rust terug.

Daarnaast zegt hij dat hij mijn rijbewijs nog heeft. Hij wil dat teruggeven zodra hij weer vrij is. Hij heeft beloofd dat hij het dan naar de politie brengt, die het dan naar mij komt brengen. Hij wil niet zeggen waar hij het heeft, want dan geeft hij zijn verblijfplaats bloot aan de politie. Aan mij de keus om een nieuw rijbewijs te gaan halen, of afwachten of het terugkomt, al is er totaal niet te zeggen wanneer (en of ie dat echt meent)...

Ook vertelde hij dat hij mijn trouwboekje heeft, ja dat zal in die kist met diploma's enz. hebben gezeten. Hij zei dat toen hij het trouwboekje vond, hij zich wel rottig voelde. Volgens de politie is het niet gezegd dat ie dat ook echt meent, maar ja... Misschien heeft ie toch ergens nog een beetje gevoel, aldus de agent die mij belde.

Er zijn dus (nog) geen spullen teruggevonden, omdat ze niet weten waar ie verbleef de afgelopen week. Maar als ie dat trouwboekje wel heeft, dan wellicht m'n andere papieren ook? En mijn rijbewijs, dat zat in hetzelfde vakje als m'n ID-kaart...

Zij gingen er nu snel verder aan werken, want er was nog erg veel te doen, aan het dossier enz. En maandag mag ie dus al voorkomen, en dan zal bekend worden of hij nog langer vast wordt gehouden.

2 opmerkingen:

AnneRie zei

Hoe bedoelt u: "Wil dat teruggeven als hij weer vrij is". Het is toch te gek voor woorden dat een crimineel de voorwaarden gaat dicteren waarop hij dingen "wil teruggeven".

Hopelijk gaat de rechtelijke macht hem ervan overtuigen dat het vertstandig is alles terug te geven wat nog in zijn bezit is.
Zoals pasjes, CC, aansteker van Rick enz.

Kan me voorstellen dat je jezelf rustiger voelt maar als hij volgende week weer op straat staat is de kans levensgroot aanwezig dat je hem sowieso eens tergenkomt.

In elk geval, heel veel sterkte joh.
Knuffel, AnneRie.

Aragog zei

Wegens dakloos zat ie misschien bij een mede-junk in huis en wil ie niet dat de politie daar op visite gaat?

Tam: He wont want to say where he was living if house has stuff in it of course...

Pasjes en CC heb ik niks meer aan he, die zijn geblokkeerd en ik krijg nieuwe. Betaling daarvoor is al afgeschreven: mijn ene pas had een foto van Logan als baby erop, en ze rekenden ook 2,25 voor "afbeelding", kennelijk krijg ik dus diezelfde foto er weer op, dat vind ik wel heel fijn. Dat een bank zo'n foto bewaart! Zat dus kennelijk bij hun nog steeds gekoppeld aan m'n bankpas.

Wil liever al m'n diploma's en getuigschriften terug! Zelfs rapportboekje van de lagere school zat erbij :-(