dinsdag 20 september 2011

Nieuwe Documenten

Vanmiddag ben ik op de fiets naar het dorp gegaan. Van huis naar school deed ik er 13 minuten over, en ik fietste gewoon rustig aan. De afstand is korter per fiets, want door het bos en binnendoor, terwijl je met de auto omrijdt. Dan parkeren: dat kan alleen gratis op een braakliggend modderveld met blubberpoelen naast het spoor, dat meestal ook nog helemaal vol staat. Van daar is het dan nog een flink stuk lopen.

De kids zeiden van de week dat ik best op de fiets kon (dat moesten zij vroeger ook van mij, lol). Maar ze hebben gelijk: ik doe er niet veel langer over dan met de auto, zit niet met rottig parkeren en hoef ook niet dat hele stuk te lopen... Dus ik ga er voorlopig op de fiets heen, mits het niet erg hard waait of stortregent. Of hagelt en sneeuwt. Of glad is.

Van daar was het nog een klein stukje doorfietsen naar het Gemeentehuis, alwaar ik een nieuwe ID-kaart en rijbewijs aanvroeg. De boef had het rijbewijs nog, zei hij. En zou dat terugbrengen als hij weer vrij was, zei hij. Maar of ik zo'n inbrekende junk nu vertrouw... nee dus :-(

Dinsdag is in elk geval mijn rijbewijs klaar. Dan ben ik om kwart over 12 vrij van school, en kan ik het voor ik weer naar huis fiets, zo op gaan halen. Lopend duurt langer, plus dan nog helemaal terug lopen naar de auto op het blubberveld... (soms hebben kinderen wel eens gelijk).

De ID-kaart is nu dan wel gratis, maar bij diefstal betaal je wel 26 euro boete. Rijbewijs kost 44 euro, maar na diefstal krijg je een vervangend rijbewijs, wat inhoudt dat ie niet 10 jaar geldig is, maar alleen nog zo lang het oude geldig zou zijn. Toch het volle pond betalen voor een rijbewijs dat veel korter meegaat dus. Plus ook weer 26 euro boete. Totaal even 96 euro neertikken voor 2 kleine stukkies plastic :-(

Misschien is mijn ID-kaart er dinsdag ook al, anders woensdag of donderdag. Dat geeft niet, dan ga ik er donderdag na schooltijd weer heen. Maar zodra ik dinsdag mijn rijbewijs heb kan ik nog even verder doorfietsen naar de bank, om mijn nieuwe bankpasjes eindelijk ook op te halen. Kwa documenten ben ik er dan weer helemaal klaar mee (letterlijk en figuurlijk!).


Beste Baas,

Bij deze neem ik op staande voet ontslag!

De reden hiervoor is dat ik vanochtend voor ik naar mijn werk zou gaan, de garage van mijn tante heb opgeruimd. En ineens bedacht ik me dat ik geen zin meer heb in werken:

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Het geldpakhuis van Oom Dagobert is er niets bij.

Michel zei

eigenlijk belachelijk dat je een boete moet betalen als je documenten gejat zijn. Heb het ook eens gehad toen mijn portemonnee gerold was. Word je niet vrolijk van :-(

Aragog zei

Gelukkig vergoedt Univé zelfs die 2x boete, dat had ik absoluut nooit verwacht! :-)