woensdag 27 juli 2011

Vlindermarkt

In de zomer is er in het centrum elke dinsdag Vlindermarkt: een braderie met rommelmarkt en een rondlopend orkestje. Best gezellig, vooral omdat ik maar zelden winkel. Gisteren zou ik erheen gaan met dochter + kleinzoon, maar dochter heeft een fikse griep te pakken. Dan maar alleen, want ik had wel van alles nodig.

Ik kocht o.a. schoenen, model sportschoen, lekker om in te wandelen en voor op het werk. Een horloge voor 6 euro... Ik draag er al jaren geen meer, want mijn mobieltje geeft ook de tijd wel aan. Maar nu en dan is het toch wel lastig, vooral als je ergens geen mobieltje aan mag hebben.

Verstopte snotterende dochter belde: Wil je een muis voor mij kopen? Die van mij heeft het begeven (en ze is toch al zo zielig). Bij de Hema hadden ze een mooie rode.

Toen maar naar dochter met mijn aankopen, dan kon ze het gelijk allemaal even zien. Plus de muis, en nog een klein kadootje voor haar. Ik moest zelf maar drinken pakken "en wil je voor mij dan yoghi inschenken?" 

Richting keuken werd ik achtervolgd door kleinzoon die blij ranja! riep. Hij loopt inmiddels al goed stevig, en begint ook steeds meer te praten. Nieuwe woorden zijn o.a. oma (eindelijk!), buiten, mee, op, uit, in, af. Hij kan ook al zelf zijn t-shirt uittrekken (nee dat is niet handig), in zijn handjes klappen, en kusjes geven! Sinds een paar dagen klimt ie ook helemaal zelf de trap op naar boven, natuurlijk wel met mama er pal achter om hem op te vangen ;-)

Vanochtend heb ik de film van zijn eerste jaar weer eens bekeken, die eindigt op 13 april. Ruim 3 maanden later kan ie ineens al zoveel meer, het gaat nu toch wel heel snel. Hij begint ook al door te krijgen hoe hij stout kan zijn :-D (en oma mag niet lachen als mama nee zegt en hij dan staat te stampvoeten van boosheid).


Ik had ook 2 nieuwe shirts gekocht. Toen ik dochter de tweede liet zien, ging Logan er met nr 1 vandoor. Eerst hing hij hem om z'n nek, want hij had wel door dat dit iets was dat je aan kunt doen. Even later was het hem gelukt om zijn hoofdje door een mouw te wurmen, lol. De doos waar mijn nieuwe schoenen in zaten was leuk speelgoed, net als een stickertje dat steeds op oma's wang werd geplakt, en er weer af en er weer op.
  • Oma: Ik vind hem nu steeds leuker worden
  • Mama: Ik vond hem altijd al leuk

Geen opmerkingen: