zondag 31 juli 2011

Allemaal Visite

Vanmiddag zouden de kids komen, dus toen de bel ging toen ik net naar boven was gegaan om me aan te kleden, dacht ik: wat zijn die vroeg! Dus in pyama de deur geopend (dat kennen ze wel van mij) en daar stond... Hero! Normaal belt hij altijd of ik thuis ben, maar het was mooi weer en ik had wel zin in een ritje, dus ik gokte er maar op. Terwijl ie weet dat ik altijd minstens 1 dag van het weekend werk.


Toen hij laatst bij me was kregen we het over een vroegere buurjongen van hem in Den Andel, Jacob Cleveringa. Die heeft vroeger 2 erg leuke boekjes geschreven. Het ene: Grietje Derks uit Warfhuizen, heb ik, al heel erg lang. Het andere nog niet. Dat kreeg ik dan wel eens van hem kado, zei Hero toen. En vandaag kwam hij me dus dat boekje brengen :-D


We hebben even gezellig bijgepraat, en toen ging hij weer weg, want Jij krijgt zo visite en je moet je nog aankleden. Deze keer ben ik maar niet met hem meegelopen naar zijn auto, lol.

Het boekje, Pieter Hartman uit Den Andel, ben ik erg blij mee, dat ga ik van de week lekker in het zonnetje zitten lezen. Beide boeken zijn gebaseerd op ware gebeurtenissen, en in Den Andel ben ik geboren en ik weet veel van de geschiedenis ervan. Wie weet kom ik er nog bekende dingen in tegen!

Net alweer boven aangekomen om me aan te kleden hoorde ik dochterlief roepen: Mam ben je boven? Eh ja, en ik kwam maar weer naar beneden, en nog steeds in pyama, lol.

Na een kus heb ik toch eindelijk maar eens fatsoenlijke kleren aangedaan. We hebben lekker buiten gezeten. Kleinzoon en Ronja beiden door het dolle heen want het hek voor mijn nieuwe grasveld mocht even open. Het moet nodig weer gemaaid worden, dus het gras is nu lekker lang, en zacht. Toen ik ook nog een bal bleek te hebben was het helemaal feest. Ronja is dol op tennisballen, maar zo'n grote kende ze nog niet. Ze haalde de gekste toeren uit om deze bal ook in haar bekje te pakken :-)

Alweer vergeten een foto van kleinzoon te maken, jammer want het stond wel heel stoer toen hij papa z'n lege bierflesje aan z'n mondje zette. Of toen hij oma's agenda te pakken had gekregen, plus een pen, en heel serieus probeerde er ook een afspraak in te noteren! Maar binnenkort komen er vast wel weer nieuwe foto's, want dochterlief wil graag een dag per week vrij zijn, o.a. om flink door te kunnen werken aan een website over haar film- en fotobewerking. Vanaf nu gaat Logan iedere week om-en-om een hele dag naar één van zijn oma's toe. A.s. donderdag ben ik als eerste aan de beurt :-D

Geen opmerkingen: