maandag 25 april 2011

Voorproefje


Op Hyves hoorde ik van een kennis dat zij dezelfde opleiding bij dezelfde school gedaan had. Alleen nooit een diploma gehaald omdat ze 3x gezakt was voor (naar ik meen) boekhouden. En dat is er wel een erg belangrijk onderdeel van.

Spreadsheets, Tekstverwerken en Basisbegrippen Informatietechnologie - 1 module (boek) van de 4 ontbreekt
Toen ik op Paaszondag druk aan het werk was bij de pomp, kwam ze binnen met een enorm zware tas: Alles wat ze nog had van de opleiding! Nu gaat dit uit van bv Office 2003, dus misschien krijg ik een nieuwere versie, maar ik kan nu alvast even sneupen wat ik straks in september zo ongeveer leren moet. Veel dus!!!

Ze vertelde dat je ook de hardware leert: hoe je een pc in elkaar zet, dingen erin bouwt enz. Lijkt me geweldig dat ik dat straks dan ook zelf kan ipv steeds de kids lastig te moeten vallen :-D


Basiskennis Boekhouden, Basiskennis Calculatie en Computerboekhouden
Ik heb heel even gebladerd door Calculatie en vrees met groten vreze dat ik daarvoor bijles ga moeten vragen aan dochter, lol. Boekhouden weet ik best wel wat van (mede door het Middenstandsdiploma dat ik heb), op de pc lukt het me ook prima, met diverse programma's zelfs. Maar dat Calculatie lijkt heel erg op rekenen en wiskunde vroeger op school (mijn slechtste vakken toen).


Outlook 2003, Powerpoint en Internet Explorer 6 - hier ontbreken een aantal boeken
Zij vertelde dat ze tijdens de lessen over internet, tekstverwerken enz meestal bezig was met My Free Farm, hihi. Het begint allemaal echt bij de basis (ook voor mensen dus die nog nooit een pc van dichtbij gezien hebben) en daar weet ik ook al wel een beetje van ;-)

Zakelijk Nederlands
Van de map hierboven waren er nog wat meer. Deze zit Zakelijk Nederlands in (kan ik al). En verder al haar aantekeningen en wat werkboeken. Een beste stapel, en dit was maar een deel, de rest kon ze zo snel niet terugvinden...

Ik ben er blij mee. Ik ga heus nog niet echt leren, want veel hiervan zal nu alweer best verouderd zijn. Maar toch wel erg leuk om er alvast wat in te bladeren, en te kijken wat ik straks in september zoal leren ga, ongeveer :-D

Sommige vakken zal ik amper iets aan hoeven te doen, anderen (calculatie!) lijken me best moeilijk en de rest lijkt me allemaal ontzettend leuk!

1 opmerking:

AnneRie zei

Lijkt me hartstikke leuk om te doen. Lekker leren.