donderdag 31 maart 2011

De Grote Verbouwing

Zelf veranderen ze hun woonkamer zo'n 6x per jaar, want dat vindt dochterlief zo leuk om te doen. Ze maakt dan eerst een tekening op schaal van hoe het worden moet, en dan is het alleen nog maar een kwestie van even de meubels verschuiven...

Dressoir op de plek van de vitrinekasten
Mijn woonkamer is niet meer veranderd sinds ik hier kwam wonen in 2003. En nadat ze laatst voor andere oma de kamer zo hadden veranderd dat al haar wensen uitkwamen, vroeg ik ze ook maar eens om hulp. Maar helaas bleek bij mij de schaal van haar tekening niet helemaal te kloppen, lol... In plaats van "even" zijn we er de hele middag mee bezig geweest!

De nieuwe zithoek in wording
Mijn wensen waren: De bank recht voor de tv, zodat ik niet meer scheef hoef te zitten (of languit op de bank liggen) om tv te kunnen kijken. En mijn bureau (waar ik verreweg het meeste zit) uit de aller donkerste en koudste hoek van de kamer meer naar de tuindeuren toe. Zodat ik zo mijn tuin inkijk als ik er zit, en niet zelfs nog midden in de zomer overdag een lamp aan hoef.

Gang en keuken vol met meubilair
En alles is gelukt! De tv is verplaatst, en waar die eerst stond, staat nu het aquarium. Veel beter: het aquarium nu in de donkerste hoek, en ook niet meer naast de kamerdeur, en dat betekent veel minder algengroei en temperatuurswisselingen voor de visjes. De bank staat nu recht voor de tv, en als ik nu normaal op de bank zit dan kijk ik naar zowel tv als aquarium :-D

Dochter bij alles wat ze vastpakte: Zet maar op Marktplaats
En mijn bureau staat nu bijna voor de tuindeuren! Ik heb er nu heel veel daglicht, en in de winter zit ik vrijwel tegen de verwarming aan. Met lekker weer en de tuindeuren open (dat heb ik nu) is het bijna of ik buiten zit te werken. En in de winter kan de verwarming nu vast wel wat lager, en hoeft er ook veel minder vaak een lamp aan!

Toen het bijna klaar was: Ik heb het nog niet eerder gezegd mam omdat ik niet wilde dat je gelijk ging flippen, maar het snoer van je internet is nu niet lang genoeg meer. Tijdelijk ligt nu het snoer van de reserve-pc boven dwars door de kamer heen, dus mijn pc doet het ook weer! Zondag komen ze terug om wat laatste dingetjes af te werken, o.a. wat verlengsnoeren.

Buro van koudste donkerste plek naar warmste lichtste :-D
De vitrinekasten met alle mini's staan nu waar eerst het bureau stond. Op de plek waar die eerst stonden staat nu het dressoir. Dat moest altijd 2x per jaar verplaatst worden: In de zomer voor de verwarming, in de winter voor de tuindeuren. Zodat ik 's winters niet naar de achtertuin kon omdat de verwarming dan vrij moest zijn, en omgekeerd. Dat geschuif zijn we nu ook voorgoed van verlost! Hoewel dochter vindt dat ik het dressoir ook wel op Marktplaats mag zetten, of naar de stort... Als zij haar zin kreeg had ik een bijna leeg huis, lol.

En voorlopig hoef ik me niet te vervelen.... Allereerst ga ik nu het aquarium weer bijvullen, want daar had ik zoveel mogelijk water uitgehaald omdat het anders natuurlijk niet te tillen was.

En alles wat in de 2 vitrinekasten aan mini stond staat nu op de eettafel (die nu op de oude plek van m'n bureau staat). Ongelofelijk hoeveel miniaturen je kwijt kunt in 2 vitrinekasten! En hoe stoffig het daarin blijkt te zijn als je alles eruit haalt. En dus moeten de glasplaten in die 2 kasten worden schoongemaakt, en alle mini's mogen ook wel eens grondig ontstoft worden voor ik ze erin terug zet. Daar ben ik nog wel een paar dagen zoet mee...

En dus is het hier gelijk ook, noodgedwongen, een grote voorjaarsschoonmaak ;-)

Geen opmerkingen: