zaterdag 15 januari 2011

Druk met leuke dingen :-D

Gisteravond heb ik heerlijk gesmikkeld, en mijn buikje echt kogelrond gegeten: Samen met oom Henk, tante Siet en Gonda naar buffetrestaurant Thijs & Aafke in Klijndijk geweest. We hebben wel 10 gangen gehad, lol... Mede omdat ik bedacht dat je ook best een voor-toetje en dan nog een na-toetje nemen kunt :-D

Naast het lekkere eten was het ook nog eens heel erg gezellig. Gonda en ik kregen dit als Sinterklaas kadootje. Het was even uitgesteld omdat er toen zoveel sneeuw lag. Van mij mag het zo wel 4x per jaar Sinterklaas zijn. Nogmaals harstikke bedankt tante Siet (met een dikke smok) :-D

Vanochtend vroeg eruit, dochterlief opgepikt en toen samen met haar heerlijk gewinkeld in het dorp. Vanwege gipsarm had ik de hele winter nog niets nieuws aan kleding gekocht. En ik had voor 50 euro aan iris-cheques (de vroegere VVV-bon), de helft daarvan zat in het kerstpakket van de pomp :-)

Dochter vindt het nodig dat ik mezelf eens een nieuwe look aanmeet, en zij ging daar heftig naar op zoek. Het enige dat ik zelf hoefde doen was aantrekken wat zij me in m'n handen drukte, en dan horen of zij vond dat ik het moest nemen. Ik ben nu 2 mooie vesten en 1 heel mooi shirt rijker, en ze heeft best wel gelijk geloof ik... Over een poosje nog maar eens zo'n shopping-spree. We hebben het afgesloten met koffie en een lekker broodje bij Bakker Bart. Alweer smikkelen dus ;-)

Ook vonden we goede hiking (= wandel) schoenen voor mij. Sinds mijn bergschoenen uit Frankrijk echt helemaal versleten waren, wandel ik op mijn "gewone" schoenen, maar voor een flinke stevige boswandeling bevalt dat toch niet echt. Zij heeft daar verstand van en wist dus precies wat ik nemen moest. Morgen maar eens beginnen met inlopen. Ronja vindt dat vast niet erg...

Gisteravond was ik 5 uur lang weg, en vandaag gelijk alweer zoiets. Beide keren moest Ronja alleen thuis blijven. Ik had uit voorzorg een krant op de grond gelegd, maar toen ik thuiskwam had ze helemaal niets gedaan! Ik heb haar van tevoren goed uitgelaten, en als ik dan thuiskom roep ik haar meteen naar de voordeur, zodat ze naar buiten komt om mij te begroeten. Mede omdat ze dan zo blij is mij weer te zien dat ze daar nogal lek van wordt, lol.


Ook vernielt ze niets als ze alleen is, en de buren horen haar dan ook niet blaffen. Ze haalt dus kennelijk alleen maar kattenkwaad uit als ik er wel ben... Terwijl ik achter de pc zat, en niets hoorde zodat ik dacht dat ze lekker lag te slapen, heeft ze zich vergrepen aan mijn mand met breigaren. Helaas hoor je het niet als er een bolletje wol op de grond valt. En ik maar denken dat dat iets voor poezen is... De mand met breiwol staat nu in de bijkeuken, want die bleef erg aantrekkelijk, misschien ook wel omdat die pal naast haar mandje stond?

Ik was mooi op tijd weer thuis voor de voetbalwedstrijd om 4 uur: Rangers won die met 4-0!

Geen opmerkingen: