zaterdag 11 december 2010

Powernaps en een Breinaald

Alles goed hier, alleen slaap ik erg lang en val ik ook geregeld op de bank in slaap, iets wat ik anders nooit doe. Misschien omdat ik extra energie gebruik om m'n elleboog te repareren? Ik geef er maar gewoon aan toe nu, hoewel ik er ook niet aan moet gaan wennen. Dat ankert zo ien = oud gronings gezegde ;-)

Als ik nu en dan nog pijn heb dan is dat mijn pols nu. Daar zijn ook foto's van gemaakt, en die was niet gebroken, zal dus wel zwaar gekneusd zijn. Die herstelt dan ook wel in het gips. De elleboog voel ik niets meer van. En een breinaald doet wonderen bij jeuk :-)

Vanmiddag kwam andere oma het kerstvestje brengen, helemaal af! Ze gaat morgen naar onze kleinzoon toe, en dan geeft ze het. Misschien stuurt dochterlief me wel een foto als hij het aan heeft... Wel grappig: een handgebreid vestje waar zijn beide oma's aan hebben gewerkt, da's een collectors item!

Schoondochter vroeg hoe lang het duurt voor je breien geleerd hebt, want dan wou zij dat met spoed gaan leren om het vestje af te maken. Heel lief, maar niet nodig dus. Maar aangezien zij net zo van handwerken en knutselen schijnt te houden als ik, moet ze zeker leren breien! Zorg ik wel voor als ik weer 2 handen heb!

Na het online voetbal kijken vanmiddag (1-1) wou ik wat boodschappen halen, dat was nu al bijna 2 weken geleden, dus ik had langzamerhand wel iets nodig. De buren bleken niet thuis, maar in de straat wilde net iemand wegrijden, dus kreeg ik een lift voor de heenweg. Alleen wat dringende (lees: draagbare) dingen gekocht, en toen lopend terug naar huis. Weer thuis trof ik de buurvrouw, die maandagmiddag naar de Jumbo gaat, en mij dan meeneemt. En voor het weekend ben ik nu weer voorzien.

kerstboom van Rick & Noortje
Hoor ik normaal soms 2 weken niets van zoonlief, nu belt hij me elke dag minstens 1x, net als zijn zusje. Heel lief! De bedoeling is dat hij me (ijs en weder dienende) de 20e 's avonds ophaalt, en de 24e word ik dan 's avonds weer thuis afgeleverd, met boodschappen om de kerst door te komen. 1e kerstdag komt dochter + gezin dan bij me.

Andere oma heeft vanmiddag een huissleutel van me meegenomen, o.a. om dan de poesjes te voederen, maar ook voor als er eens iets is... lol. Idee van dochter, en aangezien we vlak bij mekaar wonen misschien helemaal niet zo'n slecht idee voor als er eens iets is.

Geen opmerkingen: