vrijdag 17 december 2010

Gezellig Druk

Wazige foto: gemaakt door dochter :-P
Vanmiddag kwam mijn hulp weer. Ze was net bezig toen de bel alweer ging: de kinders, met Logan! Ik had hem vorige week donderdag voor het laatst gezien, en aangezien ik waarschijnlijk komende week bij zoonlief logeer, miste ik hem al heel erg. 8 maanden geleden was ie er nog nieteens, en nu kan ik geen week meer zonder hem, laat staan ruim 2 weken!
Toen dochterlief een pak chocoladewafels uit de kelder haalde, begon Logan te jammeren: hij wou ook! Gelukkig heeft oma voor hem soepstengels in huis. Hij heeft zo gezellig een hele poos bij me op schoot gezeten, en ik mocht ook nu en dan even proeven :-)

Weer de bel, buurvrouw kwam ook even langs, gezellig! Iedereen is nu weer weg, morgen plan ik een lekker rustig pyamadagje, en zondag halen zoon + geliefde me waarschijnlijk op. Ik wil niet dat ie maandagavond in dit weer heen en weer rijdt, overdag lijkt me toch beter. Nog steeds: mits het weer het toelaat! Maar hij wil niet van uitstellen horen, ook dat ik verkouden begin te worden maakte niet uit: Je krijgt bij ons dan wel kamillethee met honing :-)

Vanavond zou ik met oom en tante uit eten gaan, maar dat hebben we uitgesteld tot de wegen weer schoon zijn. Je zult maar vast komen te zitten in een lopend buffet restaurant... Nouwww, daar overnachten en dan de volgende dag nog een lekkere brunch klinkt anders ook niet verkeerd... lol

Bij de post zat een brief van het ziekenhuis: ze willen me onderzoeken op osteoporose (botontkalking). Boven de 50, artrose, en iets gebroken bij een val. Volgens de brief zijn dat 3 risicofactoren. Ik moest bellen, en krijg nu binnenkort een oproep voor onderzoek (röntgen en lab), en een vragenlijst die ik in moet vullen. Lijkt me niet verkeerd om er naar te laten kijken, en dit jaar wordt dat al niet meer, dus we zien het in het nieuwe jaar wel...

Een aantal jaren geleden begon ik daar zelf eens over bij de huisarts: ik drink geen melk, ben allang door de overgang heen... Hij zei toen dat het beter is om genoeg te bewegen dan om de hele dag op de bank te zitten met een pilletje ervoor. Oftewel: Je kunt beter elke dag een uurtje met de koe gaan lopen, dan zijn melk drinken. Lopen doe ik wel geregeld, maar toch. En melk drinken begin ik niet aan, dat is niet goed voor moeders/oma's, aldus tante Siet, bij alles wat zij niet lust ;-)

Geen opmerkingen: