zondag 19 december 2010

Leidsenhage


Kort nadat we gisteravond in Leidschendam aankwamen begon het hier weer te sneeuwen, tot diep in de nacht. Er lag hier al veel meer sneeuw dan thuis, nu zo'n 50 cm! We waren hier dus net op tijd, maar goed dat ze me gister al opgehaald hebben! Bijna thuis even snel boodschappen gedaan, en thuis aangekomen heeft Noortje lekker gekookt. Verder gezellig bijpraten en natuurlijk heb ik de nieuwe flat uitgebreid bewonderd.


 
Heerlijk geslapen op het splinternieuwe logeerbed, ik ben de eerste die erop slaapt. Naast mijn bed staat een pc met 2 beeldschermen, da's echt ideaal zeg! Op de ene zit ik in SL, terwijl ik op de andere tegelijk iets anders kan doen :-D


Rick was vandaag nog moe van het heen en weer rijden naar Emmen, achter mekaar door, op wegen die hier en daar toch flink glad waren. Die wou een rustig dagje, en dus trokken Noor en ik onze jassen en schoenen aan, en liepen we naar Leidsenhage. Dat is een enorm winkelcentrum vlak bij hun flat, ongeveer net zo groot en net zoveel, of nog meer, winkels als in heel het centrum van Emmen! Alles was open, en er stonden tussen de winkels kraampjes met een soort van kerstmarkt.


Toen we uitgewinkeld waren was het nog steeds heel lekker buiten, en sprookjesachtig mooi met al die sneeuw. Met de GPS op Noor's mobieltje zijn we toen naar mijn vriendin Tineke gelopen, die had ik al een jaar of 8 niet meer gezien. Een flinke wandeling, maar dat was gewoon lekker. Mijn verkoudheid is al bijna over van de gezonde vorstlucht :-)

Achter de straat van Tineke
Daar koffie gedronken, en veel bijgepraat, hoewel ze wel onregelmatig mijn blog volgen, dus van alles was ook al bekend. Zo hadden ze alle blogs rond Chars huwelijk allemaal gevolgd toendertijd. Van de week komt ze nu bij ons een kop koffie of thee halen. Heel leuk om weer contact te hebben nadat dat verwaterd was na de scheiding, inmiddels alweer meer dan 7 jaar geleden.


Hoewel we best terug wilden lopen, stond Wim erop ons met zijn auto thuis af te zetten. Terwijl ik dit tik is zoonlief in de keuken bezig snert en tosties te maken. Straks eten, gezellig tv kijken en kletsen, en net als gisteravond na het uitlaten van hond Jenny, gaat ieder weer zijn gang: Noortje met een boek in bed, Rick WoW spelen op de laptop en ik op deze pc in Second Life.



Wanneer ik weer naar huis ga zien we wel, dat ligt ook erg aan het weer, want het is toch best een heel eind rijden met al die sneeuw. Het is hier heel gezellig en ik ben er heerlijk even uit. En ze hebben beloofd dat ik in elk geval de zee te zien krijg voor ik weer naar huis kom :-D

1 opmerking:

AnneRie zei

Geniet er maar lekker van :-)
Prachtige foto's trouwens, ze kunnen zo allemaal op voor kerstkaart.