zondag 19 september 2010

Uitgaan op Zondag

Vanmorgen, vlak voor ik naar mijn werk moest, belde zoonlief:
  • Zoon: Mam, ik heb Noortje beloofd dat we vanmiddag gezellig ergens gaan winkelen, weet jij of de winkels in Utrecht open zijn?
  • Mam: Jawel hoor schat, dat denk ik wel, en er is daar straattheater, en van alles te doen, want ik las net op internet dat ze daar vandaag autoloze zondag hebben (grijnz)
  • Zoon: Nee he... Hoe moeten we daar dan heen?
  • Mam: Op de fiets? (hihihi)
  • Zoon: Maar in Amsterdam zijn de winkels toch wel open op zondag?
  • Mam: Ja lieverd, en daar is het vast ook erg gezellig, want daar hebben ze, alweer volgens internet, vandaag de Dam tot Dam Loop...
Zoon zag het niet meer zitten, en Mam ging even googelen. En vond dat er de jaarlijkse Vlietdagen waren in Leidschendam/Voorburg. Vlakbij ze, dus daar konden ze zeker wel op de fiets naartoe (lol). Met historische schepen, een oldtimershow (zoon is autogek), vuurwerk, en met veel live muziek in allerlei soorten.

Probleem opgelost, alleen vraagt Mam zich af waarom hij haar belt of de winkels in Utrecht op zondag open zijn. Aangezien Mam in Drenthe woont, en nog nooit in haar hele leven op zondag naar Utrecht is geweest. Ik hoop dat ze het leuk hebben gehad op die Vlietdagen!

Vanmiddag, tijdens het werk, belde dochterlief naar mijn mobieltje. Ze had vast al -tig keren geprobeerd mij te pakken te krijgen op de huistelefoon, want gratis, omdat we allebei Ziggo hebben...
  • Dochter: Oh, ben je aan het werk?
  • Mam: Ja, hoezo?
  • Dochter: We willen heel graag naar de bioscoop vanavond, dus hoopten we dat jij kon oppassen...
  • Mam: Ik kan de hele week wel oppassen, alleen vanavond dus helaas niet. Tegen dat ik bij jullie ben is de film allang begonnen.
  • Dochter: Jammer, want de kaartjes die we hebben (een actie van C1000) zijn maar geldig tot en met vandaag :-(
En Mam dacht ooit eens: Als de kids groot zijn en het huis uit, dan hebben ze je niet meer nodig ;-)

Geen opmerkingen: