dinsdag 7 september 2010

Krullenbol

Het hele weekend heb ik gewerkt (en het was heel erg druk!). Collega M. vond mijn haar weer eens te lang, en dus "mocht" ik gelijk maandag met haar mee naar school...

Omdat ik nog steeds niet, zoals M. dat graag wil, dagelijks vieze plaktroep in mijn haar smeer voor meer volume en/of model (ik ben daar zo onhandig in dat dat gewoon nergens naar lijkt), besloot zij dat ik maar weer krullen moest.

Deze keer is het echt heel mooi geworden: Het zijn grove krullen, meer een soort slagen, dus geen schapenkrulletjes zoals ik de laatste keer had (en waar vooral klanten de nodige grapjes over maakten).

Haar lerares was lyrisch over mijn persoontje, althans: over mijn haar. Terwijl ze door mijn haar woelde: dit is het perfecte knipmodel, en ook ben ik het perfecte model voor permanent, en perfect voor kleuren (omdat ik weer alleen mijn eigen kleur heb, iets dat tegenwoordig een zeldzaamheid is). Natuurhaar heet dat in vaktermen :-D

Zowel M. als haar lerares als ikzelf waren heel tevreden over hoe het geworden is. Ondanks te lang is er vrijwel niets af gegaan. Fijn, want ik ben toch nog altijd een lang haar mens. En ik heb nu een flinke krullenbol, die ook volume heeft zonder dat ik er mousse, wax, gel, haarlak en andere plaktroep in smeer :-)

Wel vond de lerares dat een kleurtje me nog meer zou opfleuren, dus dat gebeurt binnenkort ook. En M. moet nu watergolf gaan oefenen en de testen daarvoor afleggen. En jawel... die grove permanent die er nu in zit schijnt daar ideaal voor te zijn :S

Lerares: we zijn heel  blij met mensen zoals u, waar veel op geoefend kan worden. De meeste leerlingen waren aan het oefenen op plastic koppen, wegens gebrek aan voldoende modellen. Nu moet je daar ook wel tijd voor hebben: ik zat er van half 12 tot half 4. Elke stap wordt eerst weer gecontroleerd door de leraar, en alles duurt natuurlijk flink langer dan wanneer je naar een kapsalon toe gaat.