donderdag 19 augustus 2010

Moeder Dag

Gisterochtend al op tijd kwamen dochter en kleinzoon bij mij. Schoonzoon bracht de dag met zijn eigen moeder door. Een soort van Moederdag dus :-)

We hebben een ontzettend gezellig dagje gehad. Lekker bijkletsen, een eind gewandeld door het bos, en omdat schoonzoon met zijn moeder uit eten ging, heb ik voor dochter en mij lekker gekookt: rosti-rondjes, biefstukje en tuinbonen. Ze wou nieteens meer ijs als toetje, omdat ze helemaal vol zat. 

Ik mocht kleinzoon zijn fruithapje voeren, leuk! Zodra hij de lepel zag ging het mondje wagenwijd open, en vaak viel hij de lepel gewoonweg aan. Dan schoot zijn koppie naar voren, met mondje open, omdat oma er niet snel genoeg weer een nieuw hapje in stopte. Het is me toch wel gelukt het meeste in hem te krijgen, niet op hem (en ons). Hij zat tijdens het eten bij dochter op schoot, die gezellig zijn beide handjes vast hield. Anders was het vast een grotere smeerboel geworden, lol!

Dochter heeft pro-gen, mijn genealogieprogramma, eindelijk weer aan de praat gekregen! Dat is een DOS-programma, en ondanks een update en uitleg op de website lukte het mij maar niet om het werkend te krijgen onder Windows 7. Dochter lukte dat dus wel :-D

En na een heel leuke en gezellige dag, toen ze weer thuis waren, belde schoonzoon me 's avonds op: Hij heeft een nieuwe baan! Eentje die hij zelf heel graag wilde. Dochter gaat binnenkort weer aan de studie, maar lijkt daarnaast ook bijna een baantje te hebben. Eentje die goed aansluit bij haar man z'n werktijden zelfs, zodat ze dan nieteens oppas nodig zijn voor Logan. Hoewel dat laatste natuurlijk best wel jammer is, hihi.


TV kijken bij oma. Zelf hebben ze een enorm grote flatscreen, waar kleinzoon graag naar kijkt. 
Toen bij oma het kleine tv-tje aan ging, zag ie hem eerst nieteens. 
Tot dochter hem er pal voor hield ;-)

Geen opmerkingen: