zondag 1 augustus 2010

Barbecueparty :-)

De kinders waren, bepakt en bezakt, vanochtend al op tijd bij me. Naast alle babyspullen die ze nu steeds meeslepen, hadden ze ook alles mee voor de barbecue vanavond met ons drietjes (dachten ze). Want terwijl dochter gister de boodschappen deed, ben ik voor en tijdens m'n werk wat aan het mailen, sms-en en bellen geweest :-)

We hadden een zalig relaxt dagje. Lekker buiten gezeten bij de vijver in een heerlijk zonnetje, wat praten, koffie drinken. Ik heb een uurtje met kleinzoon gewandeld terwijl zij mijn afvalhout klein maakten voor de vuurkorf vanavond, maar dat was alle actie vandaag dan ook wel.

Tegen half 6 vroeg ik of zij beiden alvast buiten de barbecue wilden aansteken, ik ging dan in de keuken bezig met voorbereidingen. Precies op de afgesproken tijd liepen andere oma en tante Nynke de tuin in. Ik hoorde dochter zeggen: leuk dat jullie even komen feliciteren, maar we hebben helaas maar eten voor alleen ons drietjes... Nee hoor, zei andere oma, en ze haalde een tas vol vlees en stokbrood achter haar rug vandaan :-)

Even later begonnen er ook vrienden te arriveren, zelfs kleine Noa was er bij. Dochter kwam de keuken in en zei Smiecht! en gaf me een vette knuffel, lol. Ze vonden het harstikke leuk dat ik stiekum mensen had uitgenodigd. Tenslotte vier je je huwelijksdag toch niet alleen met je moeder/schoonmoeder? grijnz...

Iedereen die ik uitgenodigd had, had te horen gekregen dat er genoeg keuze in drankjes was (een kelder vol!), alleen als ze mee wilden eten, dan moesten ze zelf ook iets meenemen. Voor de alleen drinkende gasten stond er ook genoeg op tafel. Stokbrood met kruidenboter en pesto, diverse salades, olijven, snoeptomaatjes... Hoewel die laatsten binnen no-time door Noa naar binnen waren gewerkt, evenals een stel knakworstjes die ik speciaal voor haar klaar had liggen. En flink wat stokbrood. Dat kind is 2,5 en eet al meer dan haar moeder!

Toen een paar uur later alle plotselinge gasten weer weg waren hebben we eerst globaal opgeruimd. Mijn hele aanrecht staat propvol met vuile vaat, dat zie ik morgen wel weer. Er was ruim voldoende te eten, er was zelfs nog flink over. Zo heb ik voor morgen nog wat heerlijk gebarbecuede stukken kipfilet met dochter's zelfbedachte zomersalade (olijven, doperwten, hamblokjes, heel veel gekookte ei en nog meer gerapste kaas). Helaas dacht ik pas aan foto's maken toen iedereen al weer weg was. Zonde en jammer, want het waren vast een paar heel gezellige plaatjes geworden!

Weer met ons drietjes (Logan lag lekker te slapen), veranderde dochter de barbecue in een vuurkorf, en gingen de restanten van het klussen van vorig jaar symbolisch in vlammen op. Van zorgzame mama veranderde ze weer in de kwajongen die ze ook nog steeds is, lol. Schoonzoon en ik zaten weg te doezelen. De buikjes vol met lekker eten, de hele dag buiten geweest in het zonnetje. En toen maar lui liggen luisteren naar het geklater van de vijver en het geknetter van de vlammen. En kijken naar een fikkiestokende dochter :-D

Zij hadden een heel leuke trouwdag, en mijn vorig jaar gerenoveerde tuin is nu ook officieel ingewijd. Hoewel... Toen we buiten zaten kreeg dochterlief ineens weer allerlei geweldige ideeën, die binnenkort vast nog uitgevoerd gaan worden. Ze is na zwangerschap en bevalling en het wennen aan mama zijn, weer helemaal toe aan wat actie! Binnenkort dus een volgende serie over het klusteam !!!!

Geen opmerkingen: