maandag 9 maart 2015

Dochter's nieuwe auto

Tot eind februari hadden ze een leenauto, maar die is ook nog een aantal weken stuk geweest, en toen konden ze mooi in mijn Aygo rijden, want ik zat toch thuis ;-)

Eind februari moest de leenauto weer terug, en ook ik word langzaamaan weer steeds mobieler. Dochter vond dat ze zich best een poosje konden redden met de fiets en het ov... Ze wilde graag nog even door sparen zodat ze een echt goede auto konden kopen.


Een paar dagen voordat de leenauto terug moest werd ik gebeld, door de garage waar ik mijn Aygo heb gekocht. "Je dochter zocht toch tegen eind februari een andere auto?" Haha dat had ie goed onthouden, en ook wát ze zocht! 

Hij had net een wagen ingeruild die volgens hem net iets voor haar was. Een Ford Focus, die ondanks niet meer piepjong toch nog zo goed als nieuw is. Prima geschikt voor een gezin met 2 kids op de achterbank, en ook nog voor van alles in de kofferbak. Hij had hem even apart gezet tot wij langs kwamen...

Met elektrische ramen, airco, en zelfs een set winterbanden op stalen velgen (zie de foto's), de zomerbanden zitten op lichtmetalen velgen. En een trekhaak! En omdat ie ingeruild was bij een officiële garage (dus geen handelaar) werd ie direct helemaal nagekeken, kreeg ie een beurt, en nieuwe APK. En de prijs viel ons reuze mee! De spaarpot was er net niet vol genoeg voor, maar de rest kon ik ze wel even lenen :-D (wat is het toch fijn om elke maand een echt salaris te krijgen!)


Hij belde op dinsdag, ik belde direct dochter, en toen ik klaar was met thuiswerken zijn we er samen naartoe gegaan. De auto stond op de brug, een monteur was net bezig hem helemaal na te kijken, dus een proefritje zat er niet in. Maar de garage is volledig betrouwbaar, en wat we zagen zag er allemaal prima uit, en dus liepen we binnen een uur alweer naar buiten, met het koopcontract op zak! lol


Vorige week zaterdag kon ze hem ophalen, en de leenauto precies op tijd terugbrengen. Ze zijn heel erg blij met de nieuwe aanwinst, hij heeft alleen één klein nadeeltje: "Hij is zo stil...." hahaha! :-D

Geen opmerkingen: