maandag 27 januari 2014

Thuisgewerkt






Ondanks de hoes die mijn autoruiten brandschoon hield (ik heb gistermiddag even gekeken), durfde ik het toch niet echt aan om vandaag naar Zwolle te rijden. Vooral niet nadat een kennis gisteren op Facebook 2 foto's liet zien van de snelweg naar Hoogeveen. En dat was midden op de dag, niet 's morgens in het donker... Die foto's heb ik naar mijn baas gemaild, met de vraag of ik thuis mocht werken, of anders een snipperdag opnemen:

Als je jezelf niet zeker voelt met het rijden ga je gewoon lekker thuis werken. Je belt morgenvroeg maar even wat je gaat doen. Fijne avond, en vooral niet opkijken tegen het rijden. Bij twijfel gewoon thuis werken.

En dat heb ik vandaag dus ook gedaan :-) Buiten zag ik het steeds meer dooien, de zon scheen en de sneeuw begon vanmiddag al lekker te verdwijnen uit de achtertuin. Ik hoorde ook dat de weg vanochtend nog niet echt schoon was, maar nu inmiddels wel weer. Rond 3 uur heb ik de hoes van de auto gehaald, om die binnen te laten drogen. Hij werkt prima: net als gisteren waren eronder alle ramen nog brandschoon. De sneeuw die er nog op lag gleed er keurig van af toen ik de hoes langzaam van de auto af trok.

Dat dit goed werkt tegen sneeuw weet ik nu dus. En morgenochtend ga ik lekker weer over schone snelwegen naar het werk toe. Het lijkt er nu op dat er de rest van de week ook geen neerslag meer valt, en  hopelijk was dit gelijk ook al de hele winter van 2014 ;-)

Geen opmerkingen: