zondag 19 januari 2014

Smart TV

Gistermiddag gingen de meiden (dochter, kleindochter en oma) lekker shoppen in Emmen. Oma heeft dringend goede nieuwe schoenen nodig, en nieuwe wandelschoenen. En Jade wil heel graag lekkere hoge schoentjes of laarsjes hebben.

We hebben elke schoenenwinkel van binnen gezien, en... niets gekocht! Ik heb voor mezelf wel leuke schoenen gezien, die er dan net niet in mijn maat waren, wandelschoenen idem. Dochter was telkens op zoek naar leuke schoenen voor mij, en ze kwam me dan iets brengen om te passen. Al snel had Jade het spelletje door: zij kwam ook steeds aanlopen met schoenen die ze dan aan mij gaf, of naast mijn voeten op de grond zette :-D

En Jade... dat is een dreumes in babyformaat. Schoenmaat 20, daar is bijna niets voor te koop, en dan vooral niet voor meisjes. De meeste kindjes met maatje 20 kunnen natuurlijk ook nog niet eens lopen, lol. Het enige wat zij vond waren stoffen schoentjes, heel onpraktisch als je graag door de plassen rent! En laarsjes, ja we vonden een erg leuk paar, van leer, dat 50 euro kostte... maatje 20, over een paar maanden is ze daar alweer uitgegroeid!

Goedkoop shoppen zo: het enige wat we de hele middag hebben uitgegeven was een paar Spaanse sloffen voor oma, en lekker zitten bij Bakker Bart met drinken en een broodje. Het is echt een plezier om Jade mee te nemen winkelen, ze zit te lachen en tevreden geluidjes te maken en heeft zich de hele middag perfect gedragen. Een heerlijk kind :-D

En toen was het bijna 5 uur, en zagen we de winkels al dicht gaan. Dochter bedacht dat Mediamarkt wel nog open zou zijn, daar konden we nog wel even gaan kijken naar die leuke flatscreen tv waar schoonzoon mij over gemaild had, hij vond dat net iets voor mij....

Domme TV
Mijn 2e handse erg ouderwetse tv valt geregeld uit. Zit je ergens naar te kijken en natuurlijk net als het heel spannend wordt, gaat het beeld op zwart. Uitzetten en weer aanzetten en hij doet het weer, maar het is wel ergerlijk...

Smart TV
En zo eindigde een middag shoppen voor schoenen in thuiskomen met een Smart TV :-D

We zijn eerst naar dochter's huis gereden om Jade in bedje te stoppen. En toen ging dochter met mij mee naar huis en hebben we samen mijn nieuwe tv aangesloten. Wat een genot! Het is net een smartphone, het enige verschil is eigenlijk dat ie niet in je zak past, en dat je er niet mee bellen kunt...

Samsung Smart TV heet ie, en het Smart slaat erop dat ie ook internetten kan, het is bijna een computer. Je kunt er filmpjes van Youtube op kijken, Skypen, Facebooken terwijl je aan het tv kijken bent, Netflix (gaaf!), spelletjes spelen enz enz.

Dochter moest nog wel even zeggen dat hun flatscreen 30 cm groter is dan mijn nieuwe tv van 82 cm diagonaal, maar op die van haar kun je alleen maar tv kijken, ze is dus gewoon jaloers ;-)

Geen opmerkingen: