vrijdag 1 november 2013

De inbraak, 2 jaar later...


Inbreker is dus voorlopig weer even onder de pannen. Zit er lekker warm bij tijdens de koude wintermaanden. Leuk hoor dat ze me netjes op de hoogte houden, maar ik wil eigenlijk alleen maar mijn geld terug, met rente!

Ik vroeg me af of hij met deze hechtenis nu van die schuld aan mij af zou wezen, want zo'n brief mag dan wel in gewoon Nederlands geschreven zijn, veel duidelijkheid geeft het niet.

Google gaf antwoord:

Krijg ik mijn schadevergoeding nog wel als de veroordeelde vervangende hechtenis ondergaat en het CJIB de zaak sluit?

Op het moment dat vervangende hechtenis is toegepast (de veroordeelde in de gevangenis heeft gezeten), wordt de zaak bij het CJIB gesloten.
U heeft op dat moment nog wel de mogelijkheid om zelf het geld te incasseren, eventueel met behulp van een deurwaarder.
Als u ervoor kiest om een deurwaarder in de arm te nemen, dan moet u in bezit zijn van een grosse van de uitspraak (een grosse is een authentiek afschrift van de uitspraak van de rechter) omdat de deurwaarder deze nodig heeft. Bent u niet in het bezit van deze grosse, dan kunt u deze schriftelijk aanvragen bij de griffier van de rechtbank waar de zitting is geweest.

Dusssssss........



Geen opmerkingen: