zondag 9 december 2012

Allemaal Muisjes

Van een heel lieve Sinterklaas kreeg ik laatst per post het Muizenhuisboek toegestuurd, met bewoners Sam en Julia erbij. Een prachtig boek, waar ik zelf al veel in heb zitten lezen :-)

Kleinzoon wilde het liefst Sam en Julia meenemen naar huis, maar dat kan natuurlijk niet: ze wonen bij oma ;-)
Zijn mama kende het boek ook nog niet, en dus zei ik dat zij dan maar iets moest voorlezen. De verhaaltjes zijn voor alle leeftijden heel erg leuk. Ik als oma zijnde vind ze leuk, maar Grote Peuter van 2,5 begrijpt ze ook al heel goed.

Leuk om iets in je handjes te hebben waar het verhaaltje over gaat!
Ze helpen de voddenman mee, en krijgen daar een paar centjes voor, en wat kun je doen met centjes? Iets kopen! zegt kleinzoon direct. Julia lijkt wel zijn favoriet, die hield ie het meeste vast. 

Het boek is zo boeiend, dat die arme Sam en Julia helemaal werden vergeten...
In het boek staan schitterende foto's van het Muizenhuis, een heel erg groot huis gemaakt van sinaasappeldozen en papier maché. Nadat oma eerst uitgelegd had dat Sam en Julia niet met hem mee mochten naar huis (ze blijven bij oma wonen), vond Logan dat ze wel een huis moeten hebben. Logisch toch ...

Het Kinderspeelpoppenhuis
Ik vroeg hem of ze dan misschien hier in "zijn" poppenhuis mogen wonen? Hij liep erheen, ging er een poosje heel aandachtig voor zitten kijken en besloot toen: Nee oma, dat is al vol met alle mensen die er wonen! We hebben nu dus wel een klein huisvestingsprobleempje...

Oma's Knuffelbeestje :-D
En terwijl dochter vanmiddag met haar zoon in het Muizenhuisboek las, en schoonzoon zoals altijd achter mijn pc zat, genoot ik met volle teugen van ons kleine hummeltje Jade, die nu alweer 4,5 maand is, maar wel  echt nog een babytje:-D

Geen opmerkingen: