woensdag 28 november 2012

Debuutroman Stadsdichter



Woensdag 28 november 2012 | 13:12 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 28 november 2012

DEVENTER - De Deventer stadsdichter Lammert Voos gaat een roman schrijven. Hij heeft een aanbieding gekregen van de toonaangevende uitgeverij Querido, dat boeken van onder meer Hella Haasse, Bernlef en Annejet van der Zijl uitgaf. "Ik ben blij'', aldus Voos. Waar zijn roman over gaat wil hij niet zeggen. Wel is hij reeds aan het verhaal begonnen. "Ik denk dat het over een jaartje of twee af is.'' Het is Voos' debuutroman. Eerder gaf hij drie dichtbundels en een prozaboek uit.

De stadsdichter had naar eigen zeggen keuze uit vier uitgevers. "Ik heb een aantal literaire vrienden en zij sturen geregeld werk van mij in. Querido gaf aan mij erg goed te vinden. 'Jij hebt het in je een grote roman te schrijven', zeiden ze. Bovendien kan ik op persoonlijk vlak goed opschieten met de redactrice van Querido.''
Ondertussen is hij met een kleine uitgever bezig een bundel te maken van zijn blog. "Een boekje met speciale tekeningen, speciaal papier en een speciale opmaak.''



Geen opmerkingen: