donderdag 18 oktober 2012

Betaald Parkeren

Beste Jumbo,

Bij mijn Jumbo moet je betaald parkeren. Sinds kort is dat nu al 50 cent per half uur. Jumbo vergoedt het parkeergeld vanaf 25 euro aan boodschappen. Nu ben ik alleenstaand, en ik heb dus meestal niet zo erg veel nodig, maar met mijn boodschappen + tabak en evt postzegels samen zit ik altijd wel ruim boven die 25 euro.

Nu had ik dat laatst ook weer, en de mevrouw achter de servicebalie zei toen dat ik dat niet kreeg want tabak valt er buiten... Hoewel voor die tijd ik dit dus wel altijd kreeg: parkeervergoeding voor de kassabon vd boodschappen + kassabon voor mijn uitgaven voor tabak + postzegels samen opgeteld.

Vandaag deed ik weer boodschappen, en ik zei tegen de kassadame dat het zo jammer was, ik had net al 17,80 aan tabak enz uitgegeven, en mijn boodschappen waren ook bijna 22 euro. Maar toch geen recht op die parkeervergoeding?

Volgens haar wel, maar voor de zekerheid belde ze even naar de servicebalie waar haar verteld werd (er stond nu iemand anders achter) dat dat zeker wel opging: 17,80 en bijna 22 euro samen opgeteld, dus ik kreeg wel mijn vergoeding voor het parkeergeld!

Wat is nu juist? Er zijn hier in Emmen meer Jumbo's maar Wilhelminastraat is voor mij het dichtstbijzijnd. Echter ook de enige waar ik moet betalen voor het parkeren...

Moet ik voortaan dus naar een Jumbo toe die verder weg is (meer benzinekosten) of heb ik gewoon recht op die parkeervergoeding ook als dat boodschappen + tabak en evt postzegels samen opgeteld is? Zo ja, kunt u dat dan aan alle personeel daar doorgeven zodat het voor iedereen duidelijk is?

Gratis boeket, met 7 dagen vers garantie (rozen, gerbera's, gipskruid)

Waarbij wij het volgende antwoord hebben gegeven:

Allereerst wil ik u bedanken voor uw reactie.In het kassasysteem wordt aangegeven wanneer de klant recht heeft op de parkeervergoeding. Voor de parkeervergoeding zijn tabak en statiegeld uitgesloten. Tabak mag wettelijk geen korting op worden gegeven en statiegeld omdat dit geen uitgave betreft.

Ik wil u mijn excuses aanbieden voor de onduidelijkheid. Wij zullen dit onderwerp vandaag gaan bespreken om duidelijkheid naar de klant te waarborgen.

Als dank voor uw melding wil ik u graag een mooi Jumbo boeket aanbieden. Deze kunt u afhalen bij de servicebalie.

Met vriendelijke groet,
Filiaalmanager Jumbo Emmen Wilhelminastraat
---------------------------------------------------------------

Jammer dus van de parkeervergoeding, of maar wat minder vaak gaan en dan dus meer boodschappen in één keer kopen? In elk geval is het nu dan wel helemaal duidelijk. En heel lief van Jumbo, een mooi boeket cadeau krijgen is natuurlijk wel erg leuk :-D

Geen opmerkingen: