vrijdag 21 september 2012

Rommelmarkt Bargermarke

Nee, die politiewagen, net als de politiemotorfiets, waren echt te kapot voor kleinzoon
Morgen houdt onze wandelvereniging een rommelmarkt. Net als de kerk aan het einde van mijn straat, en ook is er nog eentje in Nieuw Amsterdam. Maar dat geeft niet want de echte liefhebbers gaan vast wel van de ene naar de andere toe, is de gedachte ;-)

Waar laten we alles?
Wel maakte ik me wat zorgen: Krijgen we dan wel genoeg troep binnen om te verkopen? Want 2 rommelmarkten in dezelfde buurt? Jawel dus!

Vrijwilligers plenty!
Binnen staat onze hele clubruimte nu vol met tafels volgeladen met het echt mooie spul. Morgenochtend vroeg (heel vroeg!) komen er ook buiten allemaal tafels te staan met wat we daarvoor vandaag al apart in dozen hebben gesorteerd. Tussendoor was er geregeld een koffiepauze, met later ook ander drinken, wat je maar lustte :-)


Gelukkig kwamen er een heleboel vrijwilligers opdraven. Een aantal mannen reed met aanhangers rond door de wijk om alles op te halen, en de rest (meest dames) pakte uit en sorteerde. Een tafel voor glaswerk, eentje voor kop- en schotels, eentje voor boeken, eentje voor elektronica. En dat laatste betekende dus niet alles waar een snoer aan vast zat. En ook wou hij die masserende vibrator er niet tussen leggen... tssss.

Er  moest ook veel overlegd worden...
Iedereen die meehielp mocht vandaag al (gratis natuurlijk) pakken wat ie zelf echt mooi vond. Ik scoorde een doosje met 2 splinternieuwe zwembandjes voor de kleinkids, een flinke vracht splinternieuwe pakjes met wierook (sandalwood, mijn fav!), een aantal mooie c.q. heel bijzondere ansichtkaarten voor Postcrossing en nog een kleinigheid die ik niet zeg (en nee, dat was niet die masserende vibrator!). 

Ik heb me dus heel erg goed in weten te houden... Volgens de kinders heb ik al zat genoeg troep bewaardingen in huis, en dat speelde vandaag wel steeds door m'n hoofd, lol. 

Erg leuk werk trouwens: het was telkens een verrassing als je een doos open deed wat daar dan weer in zat! Maar ook zat er veel bij waar ik mezelf voor zou schamen als ik dat aan een rommelmarkt zou doneren. Zoals bv diverse beschimmelde schoenen, veel dingen die gewoon stuk waren, enz.

Morgenochtend om 9 uur begint de verkoop, en ook daarvoor zijn weer genoeg vrijwilligers nodig. Nu ben ik wel heel vrijwillig als het om Bargermarke gaat, maar... Eerst hoorde ik half 7 er zijn, dat werd steeds later, de teller staat nu op 8 uur. En dat is nog heel erg vroeg voor mijn doen, om dan aangekleed te zijn, Ronja uitgelaten, en ook nog es enigszins vriendelijk te kijken, dat moet ik dus nog maar ff zien... ;-)

Geen opmerkingen: