maandag 17 september 2012

Familiedagje

Een glimlachje en een knipoog voor oma
Zondag zou ik toch al naar dochter toe gaan, maar net voor ik de deur uit wilde belde ze dat zoonlief & vriendin ook kwamen. Leuk! Het gebeurt niet zo vaak dat ik mijn beide kinderen tegelijk om me heen heb.

Kijk, met losse handen!
Jade's grote hobby is nog altijd slapen, en dat kan ze echt overal, en in elke houding. Het liefst wel altijd op iemand. Je kunt haar uit de kinderwagen tillen waar ze overdag beneden in ligt, en op je schoot nemen, ze wordt er niet eens wakker van. Hier is ze diep in slaap op haar mama, ze hangt als een aapje tegen haar aan, en hoeft niet eens te worden vast gehouden :-)

Mijn 2 lievelingsmannen samen :-D
Met Rick en Logan speelde ik een tijdje lekker in de tuin. We gingen golfen met Logan's golfclubs, maar even later bleek het veel leuker om ermee te gaan zwaardvechten. Om de beurt een bal heel hoog de lucht in gooien: ome Rick won.

Ze luisteren nog steeds niet naar mij :-P
Ik had me vast voorgenomen dat er een mooie foto gemaakt ging worden waar we met ons drietjes op moesten. Ik heb geen enkele foto van ons 3 samen! Ik maak verreweg de meeste foto's, altijd al, ook toen ze klein waren. En dus sta ik er zelf maar zelden op. Plenty van hun samen, maar nu wou ik eens een echt mooie foto van mijzelf tussen mijn beide kinderen in. Dat was lastig...

Dat ligt vast lekker zacht
Eerst was het al een gevecht dat ik in het midden kwam, dochter wou persé naast haar broer zitten. Daarna ging ze saboteren door o.a. over ons heen te gaan liggen. Helaas heeft ze in 25 jaar nog steeds niet geleerd dat ze moet doen wat haar moeder zegt :S

Saboterende dochter
Ondertussen was schoondochter al aan het oefenen met mijn fotocamera mobieltje, wat nog veel meer foto's opleverde dan hier staan. Die van mijn "achterkant" vol in beeld heb ik gelijk weggegooid :-P

En als ik dan denk dat ze eindelijk allebei braaf meewerken en dat er een echt mooie foto gemaakt is....
Eindelijk zaten ze dan allebei toch braaf waar ik ze hebben wou, en nog wel lachend ook, yes! Pas toen ik de foto later zag viel het me op: dat zoonlief met z'n bijna 29 jaar nog steeds niet volwassen is. Heb ik ergens iets gemist tijdens het opvoeden?

Van de week eens proberen :-)
Rick en Noor zijn net terug van een heerlijke vakantie in Zuid Frankrijk. Helaas was er geen tijd om de foto's te zien die hij op een CD-rom bij zich had, dat komt hopelijk nog wel eens! Ze hadden voor allemaal kadootjes meegebracht, en ik ben erg blij met die van mij :-)

Een fles Pastis! Toen hij me belde vanuit Frankrijk zat ie dat te drinken, en ik zei toen dat ik er wel van gehoord had, natuurlijk, maar het nog nooit geproefd. Dat kan nu dus :-D

Zandstenen wapenschildje uit Carcassonne
Plus een wapenschild van zandsteen waarop het kruisvaardersfort Carcassonne op staat. Die komt naast mijn voordeur te hangen. Nog even denken of ik zelf een gaatje in de buitenmuur durf te boren, of dat ik daar een buur voor ga zoeken...

En morgen hebben we alweer zo'n leuke dag! Dan komt de jongste dochter van mijn broer, Iris, op kraamvisite voor Logan en Jade. Gelukkig is het de bedoeling dat ik daar dan ook weer heen ga. De laatste keer dat we Iris zagen was toen dochter trouwde, in 2008.

links de oudste dochter van mijn zus, Marjan en rechts Iris, de jongste dochter van m'n broertje

Geen opmerkingen: