woensdag 22 augustus 2012

Stylus pen

Ik heb een hekel aan sms-en omdat die toetsjes zo klein zijn. Net als op mijn navigatie trouwens. Constant tik ik een verkeerde letter aan, of 2 tegelijk, en moet die dan weer weg halen. Zo duurt sms-en bij mij altijd 2x zo lang als nodig, maar of de toetsen zijn te klein, of mijn vingers te groot, lol. 

Bestel hem hier: inclusief porto voor maar € 3,60 !!
Tam had zijn toetsenbord stuk (kennelijk lust dat ding geen cider), maar hij heeft een touchscreen pc, dus ging hij typen via zijn beeldscherm, met zijn Stylus. Ik zei dat zo'n ding mij wel super handig leek voor sms-en en voor m'n navigatie, maar dat ze zo duur zijn. Duur? Die van hem had 1,50 gekost, pond dus. En hij gebruikt hem ook op z'n blackberry, en op z'n notebook...

Ik es googlen, maar bij Bol.com enz kwam ik ze tegen voor prijzen tussen de 20 en de 50 euro! De ene speciaal voor de i-pad, de ander speciaal voor je nintendo, xbox, en noem maar op...

Onzin zei Tam, pure marketing, en hij legde me uit hoe zo'n pen nu eigenlijk werkt. Ik weer googlen en ja, ik vond een heel duidelijke uitleg om er zelf eentje te maken voor nog geen 10 cent:

DSCN0975
Kijk hier voor de gebruiksaanwijzing

Waar het op neer komt: met een stokje of potlood werkt het niet, want je moet het aarden. Dat kan bv met een simpele (lege) plastic pen, een klein stukje spons als geleider en een dun ijzerdraadje! En zo werken alle Stylussen, die van 50 euro precies net zo als eentje van 2 euro! 

En dan maakt het geen puntje-puntje-puntje uit of je die nu op je mobieltje gebruikt, je navigatie, je dure i-pad of wat dan ook: ze werken allemaal volgens exact hetzelfde principe.

Ik vond toen een webshop die ze verkoopt voor 2,10 + 1,50 porto, dus totaal betaalde ik € 3,60. Vandaag kwam ie binnen, glimmend paars metallic met zwart, en ik vind hem mooi! Gelijk uitgeprobeerd natuurlijk en het werkt super op het mini toetsenbordje van m'n mobieltje. Dit had ik jaren eerder moeten hebben!

Het is een klein, lichtgewicht pennetje - 11 cm lang, bijna net zo lang als m'n Samsung - dat lekker in de hand ligt. Met z'n rubberen dopje tik ik supersnel de toetsen aan, veel en veel sneller dan met m'n vingers, en vooral veel preciezer. Sms-en gaat nu supersnel en foutloos.

En zo ben ik vandaag dus ineens helemaal blij met een nieuwe gadget die bijna niets kostte, yay :-D

1 opmerking:

GadgetBay zei

Hoi Sjouwke, wat een leuke blog schrijft u! Erg leuk om te horen dat u zo tevreden bent over uw aankoop bij GadgetBay.nl

Veel sms-plezier, in uw mailbox staat een kortingscode voor een eventuele volgende aankoop :)

Vriendelijke groet,
Bas

GadgetBay.nl