maandag 20 augustus 2012

Hete Poesjes en een Luchtballon


De poezen liggen met deze hitte her en der verspreid door de tuin :-(
Cosmo had het goed bekeken: die lag naast het bakje vers water dat daar nu steeds staat voor mijn beestjes. En ook staat er natuurlijk constant genoeg vers drinkwater in de poezenkamer, en in de keuken.

Nee Breezer, die tuinbank geeft geen schaduw :-P

En dan zijn ze ineens helemaal alert !!!
Ik hoorde het ook, een raar geluid in de lucht, maar het klonk wel heel vlakbij. Snel naar buiten, met m'n camera mobieltje, om te zien wat dat was...


Een hele grote luchtballon, vlak boven het huis van andere oma! Ik kon de mensen in het bakje duidelijk zien, en het geluid van het gas (of wat ze daar voor gebruiken) klonk echt heel hard. Het leek bijna of ie in onze straat ging landen.


En zie dat splinternieuwe hout dat boven de schutting van andere oma uit steekt? Dat is de reden dat kleinzoon zaterdag en zondag bij mij kwam "zwemmen". Haar oude tuinschuurtje is laatst afgebroken, en de kinders zijn daar nu een splinternieuwe aan het bouwen. Veel groter, en met een grote luifel zodat andere oma straks ook in de schaduw zitten kan.

Gekkenwerk natuurlijk, net tijdens een hittegolf! Want er moest eerst nog een vloer gelegd worden. Ze hebben het hele weekend lopen sjouwen met kruiwagens vol zand, en met mijn oude tegels, van waar ik nu mijn grasveldje heb (met een zwembadje erop, haha!). Terwijl dochterlief aan het bestraten was. Jawel, met 35+ C! Dan hadden Logan en ik het dus veel beter voor mekaar :-D

Als de nieuwe schuur klaar is wordt de schutting ook weg gehaald, en dan kijk ik vanuit de keuken tegen een splinternieuwe mooie houten wand aan. En het is nu al leuk, want zodra ik de voordeur open doe komt de geur van splinternieuw hout me tegemoet, lekker! :-D

PS: en nu zien hoeveel hits er op deze blog komen, vanwege de titel *grijnz*. Zoiets vroeger bij web-log leverde me toen een record aantal bezoekers op :-)

Geen opmerkingen: