woensdag 29 augustus 2012

Diploma Uitreiking

Persoonlijk toespraakje van "juf" Annelies
Vanmiddag was het dan eindelijk zover: de uitreiking van de afgelopen schooljaar behaalde diploma's! Een jaar geleden ging ik voor het eerst na zo'n 37 jaar weer fulltime naar school. Dat was wel even wennen in het begin, maar wat was het een ontzettend leuk (en leerzaam) jaar!

Annelies had een klein toespraakje voor mij, dat begon met: als ik aan Sjouwke denk, dan denk ik allereerst aan praten. Kunnen jullie je daar iets bij voorstellen? lol. Maar als ze dan zei dat ik nu even stil moest zijn, zodat we weer verder konden met de les, dan hield ik me ook wel stil, eventjes ;-)


Logan was er ook bij :-)
Ik ben heel blij dat het dochterlief gelukt is om met me mee te komen, samen met Logan. Hij droeg zelfs zijn mooie donkerblauwe colbert, maar dat mocht al gauw uit, wegens de warmte. Het was voor dochter een heel gedoe om mee te kunnen, ze moest er zelfs een afspraak van Jade bij de kinderarts voor verzetten!

En omdat Jade nog elke 2 uur gevoed wordt kon ze ook hoogstens een uur weg, en dat was dan ook de eerste keer dat ze haar dochter zo lang alleen liet. We waren er om 3 uur, en om 4 uur stond schoonzoon voor het gebouw om ze weer op te halen. Ik kon dan zelf nog wel blijven, maar was heel erg blij dat ze er bij waren, om mijn "opschepmomentje" mee te maken :-D

Handtekening zetten op mijn diploma :-)
Natuurlijk hield als eerste directeur Timmer een toespraak. Wij zijn (voorlopig) helaas de laatste klas die bij Academie Mercuur de dagschool volgt. Ze gaan wel door met de avondcursussen, maar wegens bezuinigingen bij Gemeente en UWV is helaas de dagschool nu verleden tijd. Heel erg jammer! Want naast diploma's en certificaten halen, leerden we er nog veel meer...

Dochter zegt dat ik erg veranderd ben door dat jaartje terug naar school: meer zelfvertrouwen, opener, en ik onderneem ineens veel meer.

Ivonne en directeur Timmer bedanken
Ik weet dat zoonlief er ook heel graag bij had willen zijn (zwaait naar Rick), maar juist op woensdag kan hij geen vrij krijgen. Bovendien werkt hij in Soest, en dat is nogal een end rijden, voor een uurtje hier zijn.

Even een beetje emotioneel...
Toen ik de map met mijn diploma's in mijn handen had, en de roos, en na het toespraakje, was ik wel even wat emotioneel. Ik wist allang dat ik geslaagd ben, maar nu is het dan echt officieel, en heb ik het bewijs in m'n handen :-D

Trots !!!
Uitzendbureau Fid+ is druk bezig met zoeken naar een leuke baan voor mij, maar zelf ga ik nu ook flink rondkijken. Want de bedoeling is toch wel dat ik nu werk vind, en eindelijk weer uit de Bijstand kom!

de mannen (Logan en AJ) weten de bar al te vinden
Meneer! Mag ik drinken? Drinken doet ie inmiddels al prima uit een gewoon bekertje. Alleen op de momenten dat er geklapt werd na weer een toespraakje, hield zijn mama het even goed in de gaten, want hij klapte steeds heel enthousiast mee. En dan zul je maar net een bekertje rode tweedrank in je handen hebben...

Wat wordt ie toch al groot he! AJ naast hem wordt in november al 4, en zoveel verschil in lengte is er niet eens...

Een map vol diploma's en certificaten :-D
De oogst: 10 Certificaten en 5 Diploma's: Financieel Administratief Medewerker Plus (Mercuur Diploma), Basiskennis Boekhouden (Associatiediploma), Financieel Administratief Medewerker (LSSO), Administratief Medewerker (LSSO) en Telefoniste/Receptioniste (LSSO).


Onze klas
Directeur en leraren zeggen allemaal dat wij niet alleen de laatste klas van de dagschool waren, maar zeker ook de leukste. Dat zeggen ze misschien wel ieder jaar, maar we hadden zeker een heel leuke klas. De meesten heb ik nog contact mee via Facebook, en sommigen kom ik ook vast nog wel eens tegen. Misschien ooit eens een reünie? 

helaas konden 3 meiden er vandaag niet bij zijn, wegens gezondheid of vakantie
 
Bedankt!

Annelies: de eerste die het lukte om mij, "op mijn leeftijd", goed te leren rekenen. Zodanig dat ik rekenen nu zelfs heel erg leuk vind, en die me (haar woorden vandaag) zag veranderen van iemand met totaal geen zelfvertrouwen wat rekenen betreft, tot de beste van de klas :-)

Jan was er vandaag helaas niet bij, maar van hem leerde ik vooral heel veel over mezelf, over communicatie, en om meer voor mezelf op te komen.

Ivonne gaf me vandaag 2x een dikke knuffel. Ze kan heel streng zijn, en is heel erg direct. Zoals de directeur vandaag zei: ze kent geen links of rechts om. Ik heb door haar eens een heel weekend rondgelopen met buikpijn, en begon bijna te shaken als ik weer eens bij haar op kantoor moest komen. Maar ze had natuurlijk wel altijd gelijk, dus ook van haar heb ik heel veel geleerd :-)

Dan hadden we nog Jeroen, van boekhouden en accountview, en Fenna van Nederlands. Jeroen was er vandaag ook niet bij, Fenna wel. Van haar zal ik vooral die eindeloze lessen over 't Kofschip nooit vergeten, lol. Nederlands was een verplicht vak gedurende het hele jaar. Voor mij niet nodig, maar toch heb ik ook die lessen allemaal braaf gevolgd ;-)

En nu begint dus mijn volgende "project": een leuke baan vinden!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben trots op je! En heel veel succes met het vinden van een baan. Het komt je toe.

Aragog zei

Dat is ruim een jaar later dus gelukt :-)