donderdag 2 februari 2012

Uitbreiding!

Mijn klantmanager bij het UWV wilde me in eerste instantie 2 jaar studie aanbieden, t/m Praktijkdiploma Boekhouden. Na een vergadering werd dat ingeperkt tot 1 jaar financieel administratief; een opleiding van 2 jaar werd ze kennelijk te duur voor mij.

In dat 2e jaar zou ik dan o.a. eerst de uitbreidingen Basiskennis Boekhouden (BKB) en Basiskennis Calculatie (BKC) krijgen, en daarna dan verder voor het Praktijkdiploma Boekhouden, met daarna dan evt nog de aanvulling Praktijkdiploma Loonadministratie (PDL) of Moderne Bedrijfsadministratie (MBA), naar gelang de richting die je op wilt. Maar dat 2e jaar ging dus niet door... ik mocht Financieel Administratief Medewerker Plus doen (ook al heel mooi natuurlijk).

Een klasgenote van me had het er van de week over dat zij die Uitbreidingen wel krijgt, binnenkort. Die horen bij haar traject. Ik was een beetje jaloers, maar ja, jammer dan. Lerares Rekenen (nog steeds geen uitslag van het examen bekend) zei toen dat je daarvoor wel heel goed moet zijn in rekenen. En vroeger op school was ik daar officieel niet goed in. Mijn leraren nu: als je als kind ooit eens gehoord hebt dat je iets niet kunt dan zit dat vast in je hoofd en presteer je daar dan ook naar.

Vanochtend tijdens de eerste les kregen 3 van ons een envelop, ik ook. Tot mijn enorme verbazing zat daar een nieuw lesrooster in: in april en mei 's avonds BKB en BKC!!!!

Ik dus ook... wist echt niet wat ik zag! En ik bevat het eigenlijk nog steeds niet helemaal, lol. Zie blog van gister: lerares rekenen die zei dat ik veel meer kan dan ik zelf denk, en ik kan dus kennelijk wel rekenen! Zelfs goed genoeg om mij extra nog dit jaar BKB en BKC te laten doen! Waarschijnlijk mede omdat ik gisteren zei dat ik het boekhouden wat we nu krijgen zo gemakkelijk vind, want dat had ik al gehad met Middenstands, heel lang geleden al, maar dat zit er nog goed in. Natuurlijk ook omdat ik al die jaren voor m'n winkeltje zelf de boekhouding deed, behalve de aangifte van BTW en belasting, dat doet Kor altijd voor me.

Dat cijfer voor Rekenen is dan vast nog hoger dan de 6 of 7 waar ik zelf op hoop, heel raar om nu te beseffen dat ik daar dus wel goed in ben, terwijl ik m'n hele leven zelf geloofde dat ik absoluut geen rekenknobbel heb :-D

Het gaat straks wel heel heftig worden, met 4 dagen school en dan van half april tot half mei 2 avonden in de week erbij van kwart voor 7 tot 10 uur, en de volgende dag dan weer om 9 uur op school zijn voor mijn "gewone" lessen. Plus natuurlijk het extra huiswerk, en nog 2 examens meer om af te leggen. Dat wordt dan meer dan fulltime studeren, maar ik ben hier zo blij mee!

Haal ik dit allemaal dan zou ik, als ik een baan vind en dan wat geld opzij kan zetten, na deze opleiding zelf het Praktijkdiploma Boekhouden nog kunnen gaan doen. Want dat is dan nog maar 1 avond per week, wegens een flink stuk vrijstelling voor wat ik dan allemaal al heb gehaald. Naast de tijdwinst die ik hiermee krijg wegens vrijstellingen, scheelt dat dan ook een enorme hoop centjes :-)

Ook leuk was dat we vanmorgen vroeg allemaal zaten te bibberen van de kou met te stijve vingers om brieven te gaan tikken voor Zakelijk Nederlands. En dat de lerares toen met een dienblad vol warme thee binnenkwam, om eerst even goed warm te worden. Terwijl je absoluut geen drinken mee mag nemen het computerlokaal in, lol. 

Nu ga ik lekker even ontspannen en helemaal niets nuttigs meer doen vandaag. De boodschappen voor de komende week heb ik net al gehaald. Zaterdag werken bij de pomp, en vrijdag en zondag het huiswerk maken voor volgende week, en leren voor het eerstvolgende examen: PowerPoint op 13 februari :-)

Geen opmerkingen: