maandag 5 december 2011

Rare dag

Met dank aan Buienradar kwam ik vanochtend droog op school aan, hoewel het wel voorzichtig fietsen was over de hagel op het fietspad, naast de natte bladerentroep die er ook al ligt.

Eerst hadden we Basiskennis Rekenen, vandaag alweer het laatste hoofdstuk van het boek: over Indexcijfers. We snapten het alle 3 (de rest van de klas was weer eens afwezig), en hiermee hebben we dus het rekenboek al helemaal uit. Het examen is eind januari, waardoor we naast 2 weken kerstvakantie, nog veel te veel tijd hebben voor oefenen en proefexamens maken. Tegen dat we examen doen zijn we de lesstof alweer vergeten, lol. 
Gelukkig heb ik dochter nooit nodig gehad voor bijles, want ik blijk best wel goed te kunnen rekenen. Toch maar even afwachten wat ik er van bak op het examen over ruim 1,5 maand, of alle kennis dan niet weer weg is gezakt.

Na de pauze hadden we pc-gebruik, de laatste les Word 2007 voor het examen a.s. donderdag. Alle oefenbladen en proefexamens hebben we allang af, en het boek hebben we allang uit. We mochten zelf wat gaan oefenen, en de lerares dan vragen als we ergens niet zelf uitkwamen. Dat werd een leuke les over wat er zoal aan lekkers gekookt wordt in diverse buitenlanden en over een kookprogramma op tv waar kinderen kreeftenkoekjes gebakken hadden (???). Donderdag examen dus, maar "wat ik zo gezien heb de afgelopen tijd dan halen jullie dat allemaal wel". Natuurlijk weer: de paar die wel aanwezig waren. Kennelijk is er tegelijk met Sinterklaas ook een besmettelijke buikgriep uitgebroken?

Daarna typen (toetsenbordvaardigheid): ook al de laatste les, voor het examen volgende week maandag. Elke dag maar flink oefenen tot dan. Ik heb een aantal keren exact het examen geoefend: 7 minuten lang een tekst overtikken met een snelheid van minstens 130 aanslagen per minuut. Ik haal telkens meer dan 200, dus de snelheid zit goed. Alleen was ik vandaag wel erg consequent met m'n cijfers: steeds een 5. Een 6 zou beter zijn volgende week! Vanaf 30 januari verschuift het typen naar de dinsdagochtend, dus als ik het a.s. maandag haal dan kan ik het volgende semester elke dinsdag wat langer slapen...

Het computerlokaal grenst aan de kantine, waar op elke tafel schaaltjes strooigoed stonden, sinds vorige week werden die elke dag weer bijgevuld. Aangezien de Sint morgen weer terug gaat naar Spanje haalde de lerares alle schaaltjes het computerlokaal binnen (waar absoluut niet mag worden gegeten of gedronken, lol), en samen hebben we alle schuimpjes en tumtummetjes tussen de pepernoten uit gevist. Na de les hebben we de schaaltjes met nu alleen nog de saaie pepernoten erin, terug op de kantinetafels gezet :-)

Geen opmerkingen: