maandag 12 december 2011

Gezakt voor typen

Je mocht 2x, het beste resultaat zou dan gelden. Ik had eerst een 3 en toen een 4... A. idem, alleen had zij eerst een 1 en toen een 3. Hahaha er zat in elk geval een stijgende lijn in bij ons allebei! De lerares weet dat wij het allebei prima kunnen, maar dat het puur de zenuwen waren, dus ze ging even overleggen of we nog een keer mochten... Nee dus, als het net een 5 geweest was wel, maar het verschil was nu te groot.

Ik haal prima cijfers als ik thuis en op school oefen, volgens de exameneisen. Zat stijf van de zenuwen en m'n vingers wilden gewoon niet wat ik wou. Aan de teksten lag het niet, de eerste was zelfs erg leuk: een stukje uit Pa Pinkelman van Godfried Bomans! Ook de 2e tekst was gemakkelijker dan waar ik mee oefen...

A. had exact hetzelfde als ik: je tikt 1 letter en dan staan er ineens 3... en die haal je weg met backspace (1 backspace telt voor een kwart punt aftrek), en je tikt hetzelfde weer... soms op 1 woord wel 20 fouten! A. had een schouder helemaal zeer en stijf na de eerste poging. Dat had ik niet, maar wel trillende handen die niet deden wat ze normaal wel doen :-(

We kregen flink wat peptalk van de juf en van de "conrectrice". Want: volgende keer zijn we natuurlijk weer net zo zenuwachtig, of nog erger. Peptalk: Zo moet je niet denken, volgende keer is het niet meer allemaal nieuw voor je, je kunt nog veel oefenen en wie weet hoe hoog je dan uitkomt, veel mensen zakken ook de eerste keer voor het rij-examen, enz enz. De andere 3 waren wel geslaagd met 2x een 8 en 1x een 7, en ruim voldoende aanslagen.

We mogen de volgende poging wagen zodra er weer een aantal aan examen toe zijn, dat zal vast ergens in januari al zijn...

Klasgenootje L. die altijd klaar staat om je te helpen sloeg een arm om me heen: vraag een pilletje aan de dokter waardoor je rustiger wordt, of haal valeriaan of zo. Ja zei een ander, of Bach spray of zoiets...

Na ja, ik ga nu even lekker helemaal niets aan school doen, even ontspannen en volgende keer zie ik dan wel weer... Als ik het gehaald had was ik wel elke maandag 2 uur eerder vrij geweest, maar het zij zo... Lol tegen dat ik het eindelijk eens haal heb ik vast al wel 500 aanslagen per minuut!

Dat typen is ook wel erg demotiverend: Ik tik supersnel en foutloos met 2 tot 4 vingers, ik tik net zo makkelijk met 1 hand als met 2 (bv toen m'n elleboog gebroken was vorig jaar). Maar je moet persé opnieuw het typediploma halen met 10 vingers blind. Dus eenmalig even een kunstje vertonen en daarna kan ik dan weer gewoon gaan tikken zoals ik altijd al doe...

2 opmerkingen:

AnneRie zei

Die rotzenuwen ook. Ik weet gewoon dat je heel goed bent. Zo jammer dat het deze keer niet gelukt is.
MIsschien is de valeriaan of Bach spray inderdaad een goed oplossing.
Want zenuwachtig zijn voor iets waar je goed in bent is echt vreselijk vervelend.

Anoniem zei

Oooooooh Sjouwke toch. Typisch gevalletje van faalangst. Want je typt als de beste. Volgende keer bén je ook de beste. Echt waar.
Tineke.