zaterdag 3 september 2011

Straat BBQ

De laatste zaterdag van de Grote Vakantie: de traditionele dag voor de barbecue in onze straat! Deze keer niet meer in de straat zelf, maar nu achter onze straat aan de rand van het park. Veel sfeervoller, en ook veel veiliger voor alle kleine kinderen die hier inmiddels ook rondrennen.

Voor de kinderen was er een springkussen
Toen het wat later werd gingen er ook volwassenen op het springkussen gek lopen doen, eentje zat even later met een zak ijsklontjes op z'n enkel, en daarna een drukverbandje erop, lol. Hoewel het wel lonkte ben ik er maar niet op geweest: ik ben wel wijzer sinds ik afgelopen december merkte hoe breekbaar ik ben...

De bbq en de sauzen, er was zelfs een kom heerlijke versgemaakte tzatziki 
Zoals ieder jaar was er ook nu weer veel meer vlees dan we op konden. Het vlees zat, zoals ieder jaar, in pakketjes met daarin sjasliek, worst, speklap, karbonade en hamburger. Toen ik om half 9 weg ging waren er nog heel wat pakketjes over, er zijn altijd veel meer pakketjes vlees dan mensen! Voor de kinderen waren er speciale kinderpakketjes met o.a. een knakworst-spiesje erin.

Andere oma doet gek
Verder waren er heel veel verschillende salades, zowel van de slager als meegebracht door buren. Eentje had een heerlijke verse kruidenboter met bieslook gemaakt, die was zo op. Net als de Duitse aardappelsalade die mijn buuf meebracht. Die kan wel een cateringbedrijfje beginnen, zal ze vast succes mee hebben :-)

Mijn buuf zwaait voor de foto
Iedereen neemt zelf bestek en drinken mee, maar drinken wordt ook wel gedeeld. Toen ik trek had in een toetje (dat er helaas nooit is) kreeg ik een heerlijk glas zoete witte wijn (Grieks) aangereikt. IJsklontjes erin was niet nodig want de fles kwam uit de diepvries, dus er zat al ijs in de wijn zelf :-D

Traditioneel: de mannen aan statafels bij het bier, de vrouwen zitten aan de overkant bij elkaar
Het feest begon om 4 uur, en om half 9 hadden andere oma en ik het wel gezien. Voldoende gegeten en gedronken, genoeg gezelligheid gehad ook, en als de muziek steeds harder wordt gezet (piratenzenders, yuk!) en als de bier is in de man..., dan wordt het voor ons tijd om naar huis te gaan, lekker aan de koffie ;-)

1 opmerking:

AnneRie. zei

Wat leuk. Erg gezellig met z'n allen. En het was ook prima weer.