zondag 26 juni 2011

Gemaaid Gras

Precies een maand na het zaaien (op 25 mei) moest mijn nieuwe grasveld al hoognodig worden gemaaid

Omdat zij het meeste werk ervoor gedaan had, mocht dochter ook als eerste maaien. Daarna ik zelf nog even, want voortaan is dat natuurlijk mijn klusje :-)

Binnenkort wel nog wat bij zaaien, langs 1 kant en aan het begin  is het nog een beetje kaal

En dan: even voelen hoe lekker zacht dat zit :-D
En wat ruikt dat toch lekker, pasgemaaid gras! Het voelt ook lekker: kleinzoon graaide met zijn beide handjes in de bak toen het maaien gedaan was. En hij bracht allereerst een handje vol gras naar de grasmaaier toe: daar hoort dat bij! En toen werd er een handvol door het kattenluikje naar binnen gegooid, en kwam er een handje vol gras op de tuintafel te liggen: Hij had het er maar druk mee, en toen hij klaar was lag er overal gras. Dochter: Mam, je weet dat je tuindeur ook openstaat he?


Spelen, voetballen, tentje opzetten, hier gaan we heel veel plezier hebben :-D

Mijn gras is lekker het groenst (de buren hebben alleen tegels, lol)


En ik moet asap een hangslot vinden of anders eentje kopen! Het hekje naar de vijver gaat open door een dingetje omhoog te heffen, en dan een stangetje eruit te trekken. Dochter en ik zaten erbij en keken ernaar: binnen één minuut had 14 maanden oude dreumes het slot open, en toen dus ook het hekje, waarna dochter nog net op tijd kon voorkomen dat ie de visjes van heel dichtbij ging zien!

Dat kind heeft me toch een technisch inzicht! Wij dachten dus allemaal dat dit wel afdoende was tot na zijn 2e verjaardag... Knopjes, sleutels en sloten zijn z'n grote hobby. Ik ben heel benieuwd wat voor beroep hij later kiest ;-)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ja heb er een mooi grasveldje van gemaakt :)
het was het werk waard ;)

en logan gaat net als zn papa blokhutten bouwen als ie groot is ;)

Gelkinghe zei

De nieuwe Harry Houdini!

Wat doet die visdobber trouwens in het gras (op foto 1)?

Aragog zei

Logan Houdini, grijnz.

En jij bent NIET door voor de koelkast! Dat is geen visdobber, dat is een tuinsproeier, zo'n woesj-woesj geval :-D