dinsdag 17 mei 2011

Wasmachine Morsdood

In maart 2010 liet ik hem nog repareren voor net geen 100 euro, maar nu is mijn Miele Topstar dan toch echt harstikke dood. Gekregen als nieuwste van het nieuwste toen dochterlief een peutertje was. Al maanden deed het pompen/centrifugeren het niet goed meer. Ook niet als ik dat apart deed. Vaak stond ie nog vol met water als ie klaar was, draaide ik dezelfde was dan nogeens op kort programma dan was het goed. De laatste tijd lukte dat ook amper nog, maar ja... :-(

Gisteravond weer, hij stond voor de 2e keer aan met dezelfde was erin toen ik naar bed ging. Ik hoorde een enorme knal, en toen ik vanochtend keek waren z'n lampjes allemaal uit. Ook stond de halve vloer blank.

Nu istie echt wel stuk...
Helaas gaat ging het deksel (bovenlader) alleen open met een knopje, als ie aan staat. Om mijn wasgoed eruit te krijgen was nog een hele toer, maar met mijn grootste schroevendraaier als hefboom is het toch gelukt. De was rook schoon, maar was nog kleddernat. Dat droogt wel, al duurt het dan wat langer deze keer ;-)

Buuf gebeld die sinds kort een kapotte vriezer in haar achtertuin heeft staan, of ze die ook kwijt wil? Toen een mannetje gebeld om zowel droger als wasmachine op te komen halen. We hadden net beide machines naast mekaar in mijn voortuin staan toen die er al aan kwam rijden. Hij blij en wij onze rommel kwijt :-D

In het echt zijn ze wat donkerder, meer steenrood
Op zijn kar stond al meer, o.a. 3 rode stoelen. "Daar wil ik er wel eentje van, ze zijn dezelfde kleur als mijn overgordijnen." Hier, neem ze dan gelijk alle 3 maar zei ie. En zodoende ben ik vandaag een wasmachine armer, maar wel 3 mooie rechte stoelen rijker. 2 passen er sowieso nog wel bij in de woonkamer, en het zijn ideale stoelen voor oom Henk en tante Siet om op te zitten, die hebben ze graag hoog ;-)

Toen ik het aan dochter vertelde vond zij het jammer dat het er geen 4 waren, want die van haar zijn dringend aan vervanging toe, met 2 katten die er graag hun nagels aan scherp maken. Helaas Char, maar als je ze mooi vindt mag je ze hebben hoor!

Op de foto lijkt ie wat vlekkerig, maar dat komt omdat de bekleding suede-achtige stof is. Straks even goed stofzuigen en een doekje erover en ze zijn weer als nieuw. Nergens een beschadiging te zien :-)
Toen met buuf en koffie achter de pc op zoek naar wasmachines. We vonden er eentje bij Neckermann voor E 199. Prima reviews, en hij wordt morgen al thuisbezorgd + gelijk gratis aangesloten. Hij is wat kleiner dan de oude (5 kilo) maar het duurt toch altijd erg lang voor ik een wasmand vol heb in m'n uppie.

Bovendien ging ik naar Neckermann via de website van MoneyMiljonair, dat is een online spaarprogramma. Ik ben daar al jaren lid van, en heb zo al heel wat keren E 12,50 uitbetaald gekregen. Ze sturen elke dag een paar emails waar je op klikt voor punten, en elke week los ik een puzzeltje op, ook voor punten. Als je iets online bestelt, maar erheen gaat via hun website dan krijg je voor elke bestede euro punten. Dus ik heb zo nog wat korting verdiend ook :-D

De hoek waar de nieuwe machine morgen wordt geplaatst is al brandschoon, nu mijn nieuwe stoelen nog even schoonmaken en een plekje geven.

2 opmerkingen:

Aragog zei

Goeie service, van Neckermann: net telefoon van de bezorger dat ze binnen een half uur hier zijn. En of er ook nog een oude wasmachine staat die ze mee moeten nemen... Nee dus.

Aragog zei

Yay, de nieuwe wasmachine staat al te draaien :-) Nog geen 24 uur geleden besteld! Hij is mooi, formaat valt me reuze mee naar dat ie wat breder is dan de oude (maar minder hoog), en voorlader: Ik kan er dus ook dingen op zetten, hihi. En nu geen buikpijn meer omdat de wasmachine weer eens lawaai maakt of het niet goed doet, ben er blij mee :-D