donderdag 24 maart 2011

Gemeentelijke Herinrichting

Zo was het looppad naar mijn huis
Vorige week lag er een briefje in de bus: Aan de bewoners. Er gaan werkzaamheden plaatsvinden, en daardoor kunt u misschien tijdelijk uw woning nauwelijks of niet bereiken. Vooral dat niet klonk nogal verontrustend, lol.

Zo was het achterpad naar park en bos: achter de linker schutting ligt mijn achtertuin

Werk in Uitvoering
Op de plek van de losse stenen hier stond tot afgelopen herfst nog een grote eik, die is toen omgezaagd :-(

Vers gras inzaaien zou ook geen overbodige luxe zijn...
Gistermiddag waren de heren druk bezig pal voor en naast mijn huis, terwijl ik aan de andere kant van de  schutting mijn tuinbankje stond te verven. Toen er eentje zong: Zij dronk ranja met een rietje, heb ik een grote kan ijskoud water, plastic bekertjes en een blik ranja naar buiten gebracht. Onder het verven dronk ik zelf de hele tijd al water, het was erg dorstig werken in het lentezonnetje :-D



Het pad langs de zijkant is al klaar. De oude tegels zijn teruggelegd, maar nu weer vlak. Alleen de halve tegels om en om aan de randen zijn splinternieuw. Groot voordeel is dat alle zooi (dood blad, modder, onkruid) langs de kanten ook gelijk weg is. Nu en dan veeg ik daar weleens, maar mijn schutting is vele meters lang. Als alle buren nu ook eens een stukje deden...

Oude zooi op voorgrond, nieuw pad erachter
Stratenmaker: als we er nieuwe tegels in zouden leggen gaat volgend jaar uw Onroerend Goed Belasting weer omhoog (maar dat gaat het zonder nieuwe tegels ook elk jaar wel).

Alle gemeentelijk struikgewas wordt gerooid
Vanochtend was er een kleine graafmachine bezig alle gemeentelijke struiken langs het pad te rooien. Daar zetten ze vast wel weer iets nieuws in, het zal mij benieuwen wat... of misschien wordt het nu wel helemaal gras?


Ergens wel jammer, nadat ik die eik op de hoek al miste. Naast hulst en zooi stonden er ook struiken tussen die de hele zomer mooi bloeien.

Kaalslag! Zelfs het oude gras is weg!
En zo zag het er uit toen ik vanmiddag weer thuis kwam. Alle struiken weg, net als het oeroude gras. Hebben ze het achterpad betegeld met gewoon weer de oude tegels, langs het pad naar mijn huis staan nu stapels nieuwe tegels. We wachten het af... Bij andere oma voor was het looppad begin van de week al klaar, ook daar hadden ze weer de oude tegels terug gelegd. Dat leek wel breder: 6 tegels ipv van 5. Toen ik dat zei: schuif met je schoen dat gras maar eens opzij, dan zie je dat daar nog een hele tegel onder ligt. Het pad wordt dus niet breder dan het oorspronkelijk was, maar het gras is in de loop der jaren over de laatste tegelrij gekropen.


Het achterpad is nu helemaal klaar. De oude tegels liggen er weer in, maar nu weer netjes en vlak. Met een laagje zand erover voor de voegen. En alle onkruid, dood blad en andere rommel is zomaar ineens spoorloos verdwenen :-D

Geen opmerkingen: