woensdag 2 februari 2011

Orkaan Yasi

Trekt precies over waar mijn broertje woont. Gelukkig zit ie wel hoog, dus van vloedgolven zullen ze geen last hebben. Maar natuurlijk wel van de storm. Vanmiddag was hij hier bij de NOS op de radio te horen:

http://nos.nl/artikel/215911-zware-orkaan-nadert-kust-australie.html

Aan de rechterkant onder Audio het stukje 'er vallen bomen om en vliegen takken in het rond'

Daar is het nu diep in de nacht, een 8 uur later dan hier. Het duurt dus nog wel eventjes voor ze de schade buiten kunnen bekijken. Toen ik hem vanochtend op msn sprak vertelde hij dat ze thuis bleven. Maar of er van slapen veel zal komen... 

Op msn gaf hij me vanochtend 2 links waar je de orkaan volgen kunt:

Nu maar hopen dat ze er met zijn viertjes veilig doorheen komen. Het laatste bericht was een sms aan zijn jongste dochter, rond kwart over 2 vanmiddag. De stroom is daar uitgevallen, maar mobieltjes schijnen het nog wel te doen. Hoewel opladen natuurlijk niet gaat zonder stroom.

3 opmerkingen:

Aragog zei

Ik hoor net dat ze er met z'n viertjes veilig doorheen zijn gekomen. Schade nog niet bekend, maar dat is minder belangrijk :-)

Christina zei

gelukkig, ik dacht direct toen ik wakker werd aan jou en je broertje.

Aragog zei

Heb later vannacht al met hem gechat op msn, ze hebben geen stroom, maar wel een geleende generator. Eerste levensbehoefte he, je computer :-D