dinsdag 15 februari 2011

Bank, stofzuiger en waterpomptang

brandschone bank
Door handige schoonzoon weer in elkaar gezet, en best snel ook. Als er geen mens op hoeft te zitten gaat er nu een plastic hoeslaken overheen, zodat ie ook een tijdje mooi schoon blijft ;-)

nieuwe stofzuiger
Mijn oude gele Miele is overleden verklaard. Het ding waar de slang aan moet was afgebroken. Nu kun je dat wel ergens nieuw kopen misschien, maar het snoer wilde ook al jaren niet meer terug erin, de stekker zat met tape in mekaar geplakt en de stang moest je met 2 handen vasthouden, anders viel die uit elkaar... En als je op zo'n oud apparaat (ik schat een jaar of 15) een nieuw onderdeel zet gaat er wellicht binnenkort weer iets anders stuk. Zoals de motor of zo.

Dochterlief kreeg deze Siemens stofzuiger van mij kado toen ze ging samenwonen met haar lief, betaald met airmiles. Hij bevalt haar prima, in al die jaren heeft ze er nog geen enkele klacht over. En ik had genoeg airmiles om hem nu ook voor mezelf te kopen. Kosten E 5,95 (voor verzenden). 

Wordt binnen 2 weken thuisbezorgd, en tot ie er is red ik me wel even met het kleine stofzuigertje dat ik altijd boven gebruik.

waterpomptang
Omdat schoonzoon die weleens nodig heeft hier in huis, vroeg ik de zeer deskundige verkoopster van Praxis gisteren ook om een waterpomptang. Ik kon me er vaag iets bij voorstellen van 2 rode pootjes, en was verbaasd dat dit hem nu was...

Schoonzoon zag hem, en wist dat dit ding een Baco is. Misschien kun je die er soms ook wel voor gebruiken (kranen en zo), maar je kunt hem niet aanknijpen zei hij. Had ik dus toch gelijk met 2 pootjes! Ik moest toch nog weer naar Praxis, morgen ga ik de baco ruilen voor een echte waterpomptang. En dan toch maar een mannelijke deskundige vragen, zei schoonzoon.

Geen opmerkingen: