dinsdag 18 januari 2011

En nog steeds druk...

Maandag ben ik weer naar het ziekenhuis geweest. Er zijn 3 buisjes bloed bij me afgetapt, en er is een DEXA-scan gemaakt. Dat is een soort van röntgen scan. Ik moest stil blijven liggen, terwijl dat apparaat mijn heupen en onderrug scande. Dit alles om te kijken of de breuk van mijn elleboog te maken kan hebben met botontkalking (osteoporose).

Ook werd ik gemeten. Volgens mij (en volgens mijn paspoort) ben ik 1.67 m lang. Volgens de meting gisteren ben ik nu nog maar 1.63 m. Vandaar dus dat ik de laatste jaren groei in de breedte! Duw maar eens op een rubberen balletje: als dat korter wordt, wordt het ook breder :-D

Gisteravond belde ex, en die wist me te vertellen waarom ik iets brak: Omdat jij nooit melk drinkt. Maar ik wandel best wel veel, en volgens een vroegere huisarts is wandelen nog beter voor sterke botten dan het slikken van kalk-tabletjes... We zullen het wel zien, ik mag moet op 16 februari terugkomen voor de uitslag.

Vanmiddag ben ik samen met de buurvrouw naar de kapper geweest, alwaar collega M. ons allebei weer mooi heeft gemaakt. Helaas... geen foto :-P

Met de hond gaat alles goed. Ze gedraagt zich echt voorbeeldig als ik een poosje weg ben! Maar volgens een oud-klasgenoot van me (van de 6e klas lagere school, het hedendaagse groep 8): maar om jouw nieuwe huisgenoot nu een hond te noemen :) Als anti-katten-liefhebber en wel hondenliefhebber, moet een hond volgens mij toch wel een beetje meer massa hebben. Maar ja ik heb dan ook geen tassie waar ie in moet kunnen. (/me steekt tong uit naar Ron)

1 opmerking:

AnneRie zei

Erg leuk, zo'n alwetende ex ;-)