vrijdag 31 december 2010

Dooi !!!


De buren hebben vanochtend mijn auto voor mijn huis gezet, zoals ik zelf ook elk jaar doe. En die van hun er pal achter. Het mag niet, maar wegens vuurwerk moet het toch maar. De politie heeft nu vast wel iets beters te doen dan mijn autootje te bekeuren ;-)

Het dooit hier nu toch echt! Toen m'n auto hier werd neergezet, een beetje scheef, stond er nog een flinke laag sneeuw op het dak. Toen ik vanmiddag de deur uitging was het eraf aan het glijden (foto), en nu is het er allemaal al af.

In de straten is het nu echt een vieze bende. De sneeuw smelt sneller dan de afvoer aan kan, dus je loopt hier en daar tot over je enkels in het water. Toen ik thuiskwam was m'n spijkerbroek kletsnat tot halfweg m'n kuiten :-(


Net als vorig jaar zijn alle regenpijpen weer bevroren. Niet alleen in mijn straat, ook bij dochter in de wijk zie je dit overal. Plat dak met sneeuw erop, die smelt vanwege verwarming aan. En dan niet weg kan omdat de regenpijp dichtgevroren zit. De eerste jaren dat ik hier woonde gebeurde dit nooit, nu dus voor het 2e jaar op rij... Hoog tijd dat die global warming nu eens doorzet, en we weer es een lekker ouderwetse kwakkelwinter krijgen ;-)

Zo te zien stook ik harder dan m'n buren, want aan mijn kant (rechts) is zowel de ijslaag als het vocht op de muur toch beduidend minder...

Nu het met mijn arm per dag beter gaat, hoop ik dat ik volgende week, of uiterlijk de week daarna, zelf weer kan autorijden. Vooral als de straten tegen die tijd weer schoon zijn, en droog. Volgens de buienradar website wordt het nu steeds warmer hier, rond de 12e zelfs al +7 C overdag !!!

Geen opmerkingen: